Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
iofs var det sista jag hörde att hovslagarskolan skulle läggas ner i nuvarande form- de blev så till sig i trasorna när det kom krav på utomstående examinatorer
/Migo
barfotaverkare
TS: Det är väl inte så konstigt att även andrahandsmarknaden blir större när produkter funnits på marknaden ett tag?
Och SANHCP har bildat en förenig... där OLs bror är utesluten
Och den stora WLD-experten Dan Guerrera marknadsförs nu hårt i sverige, med fint särskrivna annonser.
En av hans elever är verksam i mina trakter. Denne uppmuntrades att ta sig an kundhästar efter 2 verkningslektioner(inga teoretiska lektioner och inga förkunskaper), så h*n fick lite praktisk erfarenhet innan h*n gav sig på sina egna hästar... Jävligt seriöst!
/Migo
barfotaverkare
Hon har ju både offentligt studiematerial och har fått utbildningen granskad och godkänd av domstol i europa, så jag ser viss skillnad. Sen är jag inte strasserverkare, så känner inte att jag behöver försvara henne
.
Hovslagarutbildningen är mig veterligen berättigad till studielån, vilket gör att den borde tåla granskning.
Dessutom hänvisar myndigheter till den som en slags kvalitetsmärke, vilket de inte har en aning om, eftersom undervisningen inte granskas.
QUOTE]
Från SHF hemsida
"Av Svenska Hovslagarföreningen godkända utbildningar:
Vad krävs av en godkänd utbildning? Att SHF har insyn i utbildningsplanen, vara remissinstans samt att oberoende granskare examinerar eleverna!
BYS, Biologiska Yrkes Skolan - hemsida
Nordvik Naturbruksskola - hemsida.
Äldre också godkända utbildningar:
Lernia - (numera nedlagd).
Stockholms Hantverksförening - (också nedlagd)."
Va då inte granskas?
Tänkte inte skriva från början, men jag tror faktiskt att du får redovisa den här meningen lite bättre eftersom i nuvarande form stämmer inte en stavelse.
Ja, jag ser SANHCP som minst lika oseriösa.
Det är jävligt skrämmande att folk tror att verkning är något man kan lära sig på en helgkurs.
Ju mer man vet desto mer inser man att man inte kan!
Att strasser har mängder av fällande domar emot sig är inte sant, och blir inte mer sant för att ni upprepar det. Däremot har hennes utbildning konstaterats vara likvärdig med och även djupare än motsvarande hovslagarutbildning. (minns inte vilket land, men det var ett i europa, undrar om det inte var typ österrike... Anette vet säkert om hon är kvar i tråden.)
/Migo
Barfotaverkare
Enligt vilken lära verkar du- nu?J
/Migo
Barfotaverkare
Kul idé, MEN..........Jag tänkte dock framåt slutet av sommaren testa en lite kul grej, nämligen att sammanföra tre strasserverkade friska hästar med en traditionell hovslagare som tydligt uttalat skepsis mot dessa barfotaverkare.
Det ska bli jättespännande att höra en hovis syn på friska, strasserverkade hovar tycker jag, och inte skräckexempel på hovar som är felskötta på alla möjliga vis. Om jag får som jag vill så kommer det ut bilder på detta möte framöver, så ska ni andra också få titta och tycka.