F
freddan
Sv: Barfotarörelsen gått 'ur mode'?
Men du... Jag har en häst som tyvärr har fått gå barfota nu i ca 4 månader/2 skoperioder pga att han har haft väääldigt trasiga hovar. Det har lixom inte gått att få på några skor. Så jag har barfota boots på han för att kunna rida och träna normalt!! Vet inte än om jag kan få på riktiga skor nu om några veckor men jag hoppas på det! Sen måste jag tillägga att min tränare såg en stor skillnad på min hästs gång nu när jag har bootsen, Red hela förra och en liten bit i denna termin med skor och sen har jag varit barfota och öm ett tag så jag tränade inte... Sen red jag en gång utan nått och han tyckte pållen min hade ett kortare steg än innan. Vilket jag själv kännde.. Men nu igår när jag red så sa han att det var en stoor skillnad och att jag borde överväga att sko med ngn slags sula för att få lite mer "dämpning" som Bootsen ger (har 12mm sula i dom) Så det är inte dumt att ha boots! Plus att jag nu faktiskt kan rida ut i skogen utan att fötterna trasar sönder helt och hållet!!
Som sagt endel har inget annat val än att ta på ett par barfotaboots på sin häst för att kunna använda den till det den är tänkt!!
Ska väl även tillägga att jag har en sadel speciellt inpassad till min häst med bom!!![/QUO
Tappsko trasiga hovar visst då är bootsen bra.