Bärbar dator begagnad!

Mysaan

Trådstartare
Vad ska man titta på för märken och vad ska man anse är ett bra pris???

Ska ha den till att föra in beställningar och ska alltså använda den i jobbet i första hand. Behöver att den kan kopplas till internet så jag kan plocka hem allt till min hårddisk och skicka via mailen.

Så vad ska jag titta på??? Jag är inte stenrik kan ajg säga.
 
Sv: Bärbar dator begagnad!

Begagnade bärbara datorer är inte lätt.

För det första så finns det ofta ingen garanti.
och för det andra så får man ibland inte med sig allt som SKA vara med.

och det absolut det vanligaste att batteriet är kass så man får väldigt låg batteri tid eller man får alltid ha ström via kontakt.
 
Sv: Bärbar dator begagnad!

Fast nya datorer är ju sååå dyra och inget jag har råd med nu faktiskt
 
Sv: Bärbar dator begagnad!

Nää det förstås så det gäller att hitta en bra en och det är inte alltid så lätt. Det finns företag som säljer begagnade datorer med 12 månaders garanti men de är ju alltid lite dyrare en när du köper från en privatperson
 
Sv: Bärbar dator begagnad!

Tips på företag?? Jag kan alltså inte lägga 8000-10000 kr men upp mot 5-6000 kr ska vi nog kunna lägga
 
Sv: Bärbar dator begagnad!

Jisses för det priset får du ju en ny bärbar dator
 
Sv: Bärbar dator begagnad!

Laban skrev:
Jisses för det priset får du ju en ny bärbar dator
Vart då??? De jag har hittat ligger på 10 000 kr och det har jag inte råd med.

Vad ligger de begagnade på i pris då??? Vad kan man få för säg 3-4000 kr då???
 
Sv: Bärbar dator begagnad!

En märkesdator som DELL (Du ska ju inte spela värst grymma spel med den så den borde vara ok) kostar 5.821:- inkl moms och frakt

Finns hyggliga datorer begangnade för det priset om du bara ska skriva och surfa från ca 4000 kr och uppåt
 
Sv: Bärbar dator begagnad!

Håller med Laban!! Köp inte en begagnad bärbar det är bara dumt, de är ganska sköra och kan ju ha varit med om vad som, lägg pengarna på en ny och ha garantin istället.

Good Luck!
 
Sv: Bärbar dator begagnad!

*kl*

Tack för era svar! Ska kolla runt lite så får vi se vad jag hittar.
 
Sv: Bärbar dator begagnad!

Även om pricerunner listar datorere så gäller det även att förstå vad det är för något så man inte köper något som inte alls fungerar det man har tänk sig.

Vet många som har gjort det.
 
Sv: Bärbar dator begagnad!

Laban skrev:
Även om pricerunner listar datorere så gäller det även att förstå vad det är för något så man inte köper något som inte alls fungerar det man har tänk sig.

Vet många som har gjort det.
:eek: Och du om någon vet ju hur datakunning jag är. UNgefär inte alls duktig. Hur ska jag då veta något????:confused: :crazy:
 
Sv: Bärbar dator begagnad!

Japp det är bättre då att man ger dig direktlänkar och sådant.

Men vet ju inte vad du vill ha och prisklass :)
 
Sv: Bärbar dator begagnad!

Laban skrev:
Japp det är bättre då att man ger dig direktlänkar och sådant.

Men vet ju inte vad du vill ha och prisklass :)
Jag vill ha en så billig som möjligt :crazy: *snål* den ska kunna hantera excelblad, kunna koppla upp den mot min stationära dator för att mata över info så jag kan maila iväg det som behövs.

Den behöver ha ungefär 2-3 timmars batteritid. Ett minne som kan lagra ca 20 halvfulla excelblad. Ingen nakdelen om man kan surfa från den.:D
 
Sv: Bärbar dator begagnad!

Hittar runt 6000 + frakt för ny dator

Ca 4000-4300 för begagnad fast där har de bara garanti att batterierna klarar minst 30 min
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 135
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag har fiber hemma. Indragen med kabel från mina hyresvärdars hus, alltså inget eget. Används till att strama tv via chromecast, dator...
Svar
11
· Visningar
1 133
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
13 592
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp