Barbackapad - skratt-dax!

Sv: Barbackapad - skratt-dax!

Bara roligt om man kan hjälpa till med lite idéer:laugh:!

Det är det som är så himla bra med dessa "kameldrivarkuddar", att man får idéer och blir inspirerad av andra, vilket sätter igång ens egen fantasi, och sedan kan man blanda och anpassa dessa efter sina egna önskningar och förutsättningar:idea::)!

Som sagt, det är bara att hojta om du undrar över något eller vill bolla idéer:)!

Ja, sätt igång nu, jag blir ruskigt nyfiken:bump::d!

Alltid kul att kunna glädja och inspirera någon!
Jag har själv kvar mitt första hemmabygge och det hänger med ännu trots mycket flitigt användande av flera hästar och ryttare. En söm i bakvalvet har släppt och det ska åtgärdas när jag får tid och ork, det är fortfarande användbart.
Men först måsted jag gå en rond mot spindlarna som har flyttat in i sommar när det har hängt i sadelkammaren medans hästen har vilat...

Putter bara upp tråden!!

Efterlyser bilder på era skapelser, snällasnällasnälla?? :bow::bow::bow:

Puttar med att säga att jag kommer med bilder på min snart, håller på sy det sista på den.
Sen ska jag även sy överdrag i lurvtyg så man får mysigt i vinter.

Nu har min padd klarat eldprovet - en rejäl bockserie:D!

Jag satt kvar:bump:! Ganska stadigt satt jag också:idea:!
Det känns bra, eftersom det var hela meningen med paden; att jag skulle sitta kvar lite bättre vid just såna här tillfällen.

Ville bara tala om att den funkade!

Hur går det för er andra med era mästerverk?

Jag håller på att klä "korvarna" som sedan ska dit.
Ni som har sytt barbackapadden, hur fick ni bäst dit era "korvar"?
Skickar här med en bild på så långt som jag har hunnit.

Ps/ Lämnade vojlocken o spännbanden till en skomakare.
Nu sitter dom som berg!

MIn andra jag gjort, hade ett gammal fårskinn från Ikea, den ser lite halvt maläten ut ;) men jag har borstat den lite efter att bilden togs så den ser bättre ut nu. Har använt "flytsnablar" (som man kan ha i vattnet att hänga på när man simmar, brukar finnas på babysim) som stöd fram och bak.

Sadel.jpg

Åhh så fin tigerfisk :love:. Vad jag längtar tills min är färdig!! Hur gjorde du med korvarna för att få fast dom?
Klädde du dom med fårskinn först innan du satte fast dom på vojlocken?
Har du fårskinn undertill oxå?

Jag satte fast korvarna först, dom var klädda med en handduk och sen sydde jag fast dom för hand. Sen la jag fårskinnet över och sydde fast det oxå för hand men eg är det bättre att klä vojlocken med ludd först sen korvarna med ludd och därefter sy fast dom, blir bäst då men jag hade inte så mycket fårskinn.
Jag ska göra en ny till mig själv, min gamla som finns med tidigare i tråden rider jag i nästan varje dag och jag är nöjd med den men vill ändå testa lite nya idéer och så har jag ett jättefint grått fårskinn jag vill använda. Fast det blir nog så att jag klär in den oxå efter jag har sytt fast korvarna eftersom det skinnet inte heller är så stort.

Jag köpte på Öb i somras så just nu är det kanske inte så lätt att få tag på. Dom är lite stela iaf så man måste skära ut en kil på ena sidan och ett snitt på andra för att den ska böja sig utan att fjädra tillbaka för mycket.

NU änteligen är min barbackapad färdig! Efter sju sorger och åtta bedrövelser
så kan ni skåda "underverket" här:

Ååå va fin! :love: rosa och allt!!

Nån som är sugen på att sy en till mig? ;)

Tack! Rosa är min färg oxå.:love:
Men sy en till? Nänä. Jag och symaskinen är inte kompisar. Familjen flydde när jag kom dragandes med symaskinen. Min man trodde inte att jag kunde SÅÅ många svordomar. Ni skulle hört när nålen brast och jag fick sy resten för hand.:eek:
Men envisheten tog överhand, jag SKULLE sy en barbackapad och det har jag gjort nu.:bow:
Kan jag så kan vem som helst.

Nej vad fin den blev:eek::love:! Den ser jätteskön ut:laugh:!

Har du provridit den?
Hur är den uppbyggd?

Bra gjort:bow:!

Jajamänsan. Kommer precis in efter att ha gjort premiärturen. Den var helt enkelt underbar!

Så här har jag gjort: Sytt på spännband + ett par slaktade stigläder på en vojlock.
url=http://www.pixbox.se/pic29925354]
29925354.jpg
[/url]

Sedan virade jag handdukar och snodde runt med björntråd. Stoppade dom i fodral sydda av ett gammalt lakan och sydde fast.

Till sist klädde jag hela skapelsen med rosa teddy och TADA! Färdig!

Ser faktiskt inte så hopplöst svårt ut! När jag skaffar häst ska jag helt klart ha en sån där :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 139
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 009
Senast: Gawotka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar