Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att alla pipande hundar är ett resultat av att vi inte tränar passivitet.
Hunden ligger och har förväntningar på omvärlden och då piper den.
När hunden sedan ligger passiv och håller klaffen så berömmer inte vi för att vi ser det som en helt naturlig grej att hunden bara ligger där. Inget att berömma liksom.
Jag anser att min hund ska klara av att vara passiv även i parken, han gnisslade också när han kom till mig.
Jag har helt sonika lagt hunden, inte tagit ögonkontakt, och väntat.
När han har blivit tyst så har jag berömt genom att droppa en godis framför honom. Fortfarande ingen ögonkontakt och inget prat.
Att ta tag i hunden när den piper ger ju faktiskt hunden den uppmärksamhet som den gnisslar efter.
Visst blir det så, vi säger "duuuuktig" och hunden flyger upp som en kork.
Jag har läst en bok, eller vad som helst som inte är riktat mot hunden, i handen har jag haft nåt extra gott, kyckling eller köttbulle. Sen har jag bara droppat detta framför näsan på hunden när den legat still.
Klubbhuset på brukshundsklubben är ett toppenställe att träna passivitet, då det flesta jyckar är en smula uppskruvade där inne.