B
buddy86
jag rider är medryttare på en häst. det är en väldigt fin häst, 14 år, svenskt halvblod, snärt och smidig, och väldigt snäll och kelig och helt underbar på alla sätt. men ägaren ger hästen alldeles fel mat. den får alldeles för mycket mat och förmycket energi. hästen har problem för han spänner sej men ändå så rider tjejen med gramman och massa bett som typ ett pessoa bett som är en stång och jätte smalt. och hon tävlar hästen typ 1 gång per helg men så rider hon den inte på veckodagarna. och vad kan jag som bara är medryttare göra? jag vill ju inte säga till henen att hon gör fel för då kanske jag inte får rida hästen längre och hästen är perfekt för mej. är det någon som har haft något liknande problem? hur ska jag visa för tjejen att hon gör fel? och tillråga på allt så tror hon att jag inte vet så mycket som jag vet. det var tex. ett engelskt schabrak som hon hade när hon hoppade och när jag skulle rida ut i skogen så ville jag ha ett större schakbrak så då bytte jag, men så satte jag itne på det engelska igen, och då sa hon till mej att det lilla shcabraket faktiskt inte var för ponny hästar utan att det var ett so man hade när man hoppar.
okej det kanske inte var ett så bra exempel men ni fattar nog vad jag menar.
hjälp mej.
okej det kanske inte var ett så bra exempel men ni fattar nog vad jag menar.
hjälp mej.