Bara för skoj skull...

Sv: Bara för skoj skull...

Hur kan cavalieren ha mer will to please än malle, schäfer och BC?
Eller missförstår jag dig?

Då kan jag inte låta bli att undra hur många jaktgolden du egentligen har träffat?

Jag är ju ute och rör mig mycket på brukshundklubbarna, och eftersom jaktgoldens har blivit så populära så har jag träffat ett större antal. Långt ifrån alla är "för mycket", men några är det. Det är gas, gas, gas men ingen broms. Eftersom jag är helt ointresserad av rasen så har jag inte frågat var de kommer ifrån.

Jaktcocker och vanlig cocker är 2 helt olika saker skulle jag vilja säga... Jaktcocker ser inte ens ut som en cocker.

Dock upplever jag dem som duracellkaniner, Fragile?

Ja den är ju inte så känd bland jaktvarianten eftersom det inte finns så många än..

lady-vip nej det har jag inte upplevt med våra. Mycket lugnare än min DSG! De kan nog se lite "flängiga" ut i arbete för svansen viftar glatt hela tiden och de ska röra sig på 30meters avstånd hela tiden. Inne är de lugna :)

Tigertofflan PMar dig

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 347
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Familjen ska utökas med en familjemedlem men det råder velande och funderingar. Familjen består av mig som kommer ha huvudansvar över...
2
Svar
33
· Visningar
6 374
Senast: Sofie.S
·
Hundavel & Ras Allsmäktige Buke, dags för ännu en "vilken ras ska vi ha-tråd" :D Har sökt och sökt efter vilka raser som skulle kunna tänkas passa oss...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 356
Hundavel & Ras Då framtiden för vår lilla hund är väldigt oviss p.g.a. trassel i ena höften, så har jag börjat nosa på tanken att skaffa en till. Hade...
2
Svar
34
· Visningar
3 050
Senast: Explorer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka