Bara för att få hedra han.

Glimten

Trådstartare
Orkar ni inte läsa så låt bli.

Min Lord.

Knappt 8 veckor gammal kom du uppkrypandes i mammas knä. Du hade redan bestämt dig, du hjälpte oss att bestämma oss. Det var aldrig någon tvekan. Du var våran och vi, min familj, var din familj. Vi blev en familj. Lillebror, så jag saknar dig. Du, 8 veckor gammal. Jag, 4 år gammal. Jag minns inget om mitt liv före dess, alla mina minnen började skapas när du, min lillebror, kom in i mitt liv. Kom hem till mig igen lillebror.

Keith Moon, det kunde du ju inte heta, hur skulle vi kunna ropa Keith Moon efter dig varje gång? Du hade ändå inte börjat tränas till ditt namn. Så där började det, i bilen på vägen hem från Salbohed där du föddes. Vad skulle du heta? Tommy! Sa min syster och jag minns det än idag. Jag småskrattade lite och sa att nej usch va fult. Så kom vi att tänka på våra släktingars gamla hund Lady, också en golden. Vad kunde passa bättre än att vi fått oss en Lord? LORD, så väl du levde upp till det namnet, du var min Lord, lika vacker och lika betydelsefull. Lord och Lady, alldeles perfekt. Lika perfekt som du var i 16 år min älskling.

Allt du gjorde för mig Lord, hur ska jag någonsin få uppleva det igen? Säg att vi möts igen, på andra sidan, i en annan värld där både du och jag är odödliga. Vem ska jag gråta ut hos när jag är ledsen lillebror? Vem ska trösta mig med en viftning på svansen och en mjuk nos som gosar in sig i min mage. Det gör så ont, så obeskrivligt ont.
Jag vill krama dig, gosa ner mitt huvud mellan dina skuldror där håret virvlar sig på dig. Jag vill pussa din nos när den är sådär mjuk och alldeles skrynklig. Vill nosa på dina öronlappar som alltid luktar hemma och trygghet. Jag vill se dig bära ett gosedjur i munnen så du blir alldeles rynkig kring nosen. Jag vill höra dig snarka när du ligger på golvet och sover. Jag vill se dig drömma när du rör hela kroppen som om du är ute och springer på ett öppet fält.

Jag vill ta en kvällspromenad med dig. När det är sådär tyst och stilla ute. Jag vill ligga i gräset brevid sjön med dig och låta dig nosa in alla dofter som finns, bara se hur mycket du njuter och ser ut över den öppna sjön och njuter av livet lika mycket som jag.

Hur förklarar man sin kärlek till en individ som betytt så otroligt mycket för mig? Måste jag kunna förklara det? Nej, i mitt hjärta finns du älskling. Du finns där med mig i varje andetag, i varje prövning, varje tår och varje skratt. Du finns där med mig i mina lyckliga stunder och springer brevid mig om kvällarna när jag går ensam hem. Du skyddar mig med din ovärderliga klokhet och välvilja. Du skyddar mig, liksom mitt hjärta skyddar dig nu när din själ endast finns med mig i tankarna och atmosfären. Jag saknar dig min Lord, lillebror, kom hem igen. Tack min älskade busunge för allt du någonsin givit mig, jag ska bevara allting i den djupaste delen av min själ och aldrig låta någon eller något förstöra det. Jag ska minnas dig varje dag i varje handling och skratta åt alla goda saker i livet även för dig. Du är min hjälte, min beskyddare och min Lord. Du har varit så modig lillebror, du har varit så tapper och underbar. Du höll ditt sista löfte och jag älskar dig för det. Jag älskar dig för allt.

Du lever vidare genom allas våra tankar, du finns här fortfarande, jag känner det. Vi ses snart lillebror, i mina drömmar och senare i en annan värld.

För alltid, för evigt, för dig, lillebror. Jag älskar dig.

2/9 1990 - 4/6 2006 För evigt i hjärtat

Underbarast
Bild034.jpg

Bild027.jpg

Bild144-1.jpg

Bild154.jpg

Bild166.jpg
 
Sv: Bara för att få hedra han.

*tröstkramar*

Hade själv en golden retriever som fick lämna jordelivet 12 år gammal. Jag grät floder. Dom har verkligen en speciell plats i hjärtat.
 
Sv: Bara för att få hedra han.

Jag är sjukt känslig mot sånt där. Sitter här och gråter. :cry:

Gud vad söt han var! Det sorgligaste är att se bilder på avlidna djur som vaplar! :(

Kämpa vidare...
 
Sv: Bara för att få hedra han.

va vacker han var och han är det fortfarande:love:

vila i frid

* kramar om *
 
Sv: Bara för att få hedra han.

åh, tack alla! :love:

Aningsfull; Ja, tomheten är så enorm, det går inte att beskriva. Önskar att han kunde leva för evigt.
 
Sv: Bara för att få hedra han.

Meen vilken fin, han såg genomsnäll ut. Nu är jag alldeles tårögd :(
*tröstkram från mej också*
 
Sv: Bara för att få hedra han.

Tröstkramar:cry:
Han var alldeles underbar

Vår Lord var en schäfer och var den klokaste hund vi mött.


Man får bara uppleva en sån hund en gång i sitt liv.
Jag har köpt en schäfervalp som är 14 veckor nu.
Vår Lord dog för 25 år sedan och jag var 13 år.
 
Sv: Bara för att få hedra han.

Tack båda två.. :(
Och ja, han var genomsnäll, han har aldrig gjort en fluga förnär. Eller jo förresten, han brukade försöka fånga flugorna med munnen på sommaren :love:
 
Sv: Bara för att få hedra han.

Jag känner med dig ska du veta.

Nu är det 3 år sedan min älskade Mimmi fick somna in, och det är fortfarande svårt. men jag minns väl hur fruktansvärt förstörd jag var en lång tid efteråt. En hund blir så otroligt nära, hon var verkligen en riktig vän, en av de bästa man kunde ha.
Det värsta tyckte jag var tomheten, hon FANNS liksom inte där.
Och länge,länge tyckte jag att jag hörde henne tassa runt i huset.

Lilla hjärtat:cry: :bow:

Så jag förstår grunden i hur du känner dig, även om jag inte vet hur just DIN relation var till ER hund.
Mend et blir bättre med tiden, numera gråter jag inte när jag tänker på min hund, utan ler:)

Han har det bra nu, din hund. Det lovar jag.:)
 
Sv: Bara för att få hedra han.

Åh va sorgligt :cry: Han var verkligen vacker. *tröstkram*
 
Sv: Bara för att få hedra han.

Min hund dom på nyårsafton för 5 år sen cirka:cry:
 
Sv: Bara för att få hedra han.

Usch ja, jag tittar efter han varje dag, han har ju funnits hos mig i hela mitt liv :(
Jag bad han att leva till min student, det gjorde han, jag blir alldeles salig när jag tänker på det.
Någongång ska jag också se tillbaka och le åt minnena, jag gör det nu också, litegrann, men mest känner jag mig sorgsen, saknar han så mycket.

Tack alla, det värmer och Lodde skulle bli så stolt om han hörde vad ni säger :love:
 
Sv: Bara för att få hedra han.

Om man ändå kunde säga till sig själv att det går över..men det gör ju inte det, man tänker inte lika ofta på dem men när man väl gör det är det där svarta hålet alltid kvar. :cry: Vi har vår älskade alaskan på videon med filmer från uppväxten och jag sitter där med tårarna rinnande varje gång.

Tror det sitter nästan ännu djupare när hunden varit med hela ens barndom, man vet inte hur livet är utan dem..förrän man måste inse det..

*tröstkramar*
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 659
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 058
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 934
Senast: Whoever
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 192
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp