Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vidareutveckla gärna det då jag också är intresserad av honom och vill veta på vilket sätt han lämnar...skit Är avkommorna under förväntan så vill jag veta varför, mvh
oki, isåfall är han kanske ingen lämplig kandidat till mitt sto som själv har varit ganska tuff. Jag som trodde att han var bättre än sin far ridmässigt, men där ser man!
Hmm... hade hoppats att han gav lite bättre temperament än sin far. Har bara träffat en Balou avkomma och hon var jättetrevlig, men känslig.
Har visserligen ett sto med väldigt bra temperament, så frågan är om man vågar chansa...
Är ju väldigt snygg modell på honom, och stammen går ju inte av för hackor
Vad baserar du det uttalandet på?
Balou du Rouet har bla en godkänd son Baldeur. (Han kan ha fler men det är den jag känner till)
hans avkommor har visat bra kvalité. En av hans söner blev den dyraste hingsten vid oldenburgerauktionen.
Dock har han ju inte så gamla avkommor så visst blir det en liten chansning men jag skulle ta chansen!
Han själv har ju en bra ridbarhet så vore konstigt om han förärvde svårridna hästar?
Du kanske tänker på hans far, Baloubet, (som erkänt kan ge lite skarpa avkommor)?
Av Balous egna avkommor så är ju de äldsta knappast mer än inridningsmogna, så lite tidigt att komma med ett sådant uttalande om dem...:smirk:
Nej - ABSOLUT INTE skitavkommor! Jag tror att han kanske är den av alla hingstar i avel just nu som har störst möjlighet att lämna nästa OS-vinnare, men samtidigt den som har minst chans att lämna en bra ridskolepålle..
Jag håller Baloubet för en superhingst, och vore det inte för pengarna så har jag ett sto som jag mer än gärna skulle pröva att lägga Baloubet på - med sikte på just en kommande OS-guldmedaljör
Till TS - jag har själv övervägt Balou (då Baloubet som sagt är för dyr tyvärr) och skulle med stor sannolikhet ha tagit honom i år om det inte kruxat för mycket med stona så de fick gå tomma bägge två i år, och frågade bl.a. Cyllene här på buke om info, hon har sett en del avkommor nere i Tyskland. Han ligger bra till för mig inför nästa år istället men inget är bestämt ännu.
Kul att höra alla positiva kommentarer om honom
Problemet är bara att man nu blir ännu mer sugen på att betäcka henne med honom nästa år... hon som skulle tillbaka i tävlingsform
En sak som jag funderade på är... på vilket sätt blir Baloubets avkommor skarpa???
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Foder & Strö
Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
IT & mobiler Du tilldelar mig åsikter och förklarar sen hur fel jag har så du verkar dessutom inte bekymra dig så värst mycket om vad jag skriver. Du...
Ekonomi & Juridik Den ena har en skadehistorik och henne vill jag inte flytta på. Hon har agria sen födseln. Inte så sugen på att flytta från folksam till...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.