Balkongtråd 2023

Så skönt att pyssla här idag efter en helt kaosig vecka på jobbet. Köpte lite kryddor och en pelargon, planterade om och ställde ut mina små tomater, basilika och svartkål. ☀️

IMG_20230421_174649.webp

Häromdagen började två vänner fixa kattnät på balkongen. Tydligen hade kyrkan där en av dem jobbar fått 11000 ”för långa” penséer levererade som inte kunde användas så jag har ”ganska mycket” penséer på balkongen nu. :D

Nätet kom ganska långt ifrån hela vägen men vi hade roligt i alla fall. Roligt hade de också på brädgården när min vän hämtade reglarna vi behövde på sin cykelkärra. Och roligt hade vi när penséer jord och reglar levererades med hjälp av stege direkt till balkongen istället för att måsta bära uppför trappuppgången. :p
43FBC97C-B34C-4670-8CA8-3AA4FE1C024E.jpeg

Oljat in bordet också så nu är balkongen precis som vi vill ha den 💙🧡💚💛

Åh, jag är avundsjuk på den storleken!
Min har väl hyfsat med kvadratmeter rent golvmässigt, men en form som gör att man bara kan ha två stolar och ett litet bord. Hade verkligen velat ha en soffa, vi använder inte stolar och bord i det här hemmet. :angel: :D

Åh, jag är avundsjuk på den storleken!
Min har väl hyfsat med kvadratmeter rent golvmässigt, men en form som gör att man bara kan ha två stolar och ett litet bord. Hade verkligen velat ha en soffa, vi använder inte stolar och bord i det här hemmet. :angel: :D

Den är liten 😁
Men det går att sitta två vuxna där. Vi hade två stolar utöver soffan men där ville ingen sitta så de fick flytta till svärmor och vi köpte bänken istället. Då kan man välja om man vill ställa den mot väggen och sitta i solen en stund eller ha den som den står nu till katterna ❤️

Jag har nyss flyttat och har en stor balkong. Jag planerar att ha en matgrupp och med tiden en elgrill, men har ni tips på hur jag kan dekorera? Lättskötta blommor som klättrar på nätet, matta på golvet? Jag har aldrig haft balkong förut så ni veteraner kanske har tips på typ av matgrupp? Bor mitt i centrum med det första folk ser när de åker in i centrum är min balkong.

Jag planerar kolla second hand och på loppis😊

Bifogade filer

• 20230510_202515.webp
    20230510_202515.webp
    237,9 KB · Visningar: 55
Börjat få lite ordning på balkongen, är alltid lite svårt hitta hur man vill ha det när det är första sommarsäsongen som jag bor här.
Gone crazy på jordgubbar med 7 olika sorter och 2 olika sorters smultron :rofl: Sen åkte jag buss till hornbach och traska hem med en buskhallon (som är typ till för att odla i kruka). Men jag gillar grönt, blommor och ätbart i ett😋

Återstår fortfarande att slutfixa kattnätet :idea:
IMG_0009.webp

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 341
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: cassiopeja
·
Trädgård & Växter Kände att vi med balkonger kanske skulle ha en egen trädgårdstråd? Eller ja balkongtråd :D Jag har en ganska så stor balkong nu, ca 4,5...
2
Svar
30
· Visningar
3 653
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
10 693
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar