Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Petunior och pelargoner.Någon som har tips på blommor som verkligen trivs i sol och som blommar länge (alltså får nya blommar länge)?
Har balkong i söderläge på 5 våningen så det blir mycket sol där. Förra året hade jag dahlior och dom klarade det otroligt bra samt hade blommor från det att jag planterade dom i maj till mitten av oktober tror jag. Funderar på dahlior igen men har haft svårt att hitta mindre dahlior. Kan även var kul med något nytt även om jag verkligen gillar dahlior.
Någon som har tips på blommor som verkligen trivs i sol och som blommar länge (alltså får nya blommar länge)?
Har balkong i söderläge på 5 våningen så det blir mycket sol där. Förra året hade jag dahlior och dom klarade det otroligt bra samt hade blommor från det att jag planterade dom i maj till mitten av oktober tror jag. Funderar på dahlior igen men har haft svårt att hitta mindre dahlior. Kan även var kul med något nytt även om jag verkligen gillar dahlior.
Stjärnögor ääälskar sol!Någon som har tips på blommor som verkligen trivs i sol och som blommar länge (alltså får nya blommar länge)?
Jag med . Lite tetigt bara att vi bor blåsigt men vi har även mycket sol! Petunia raspberry star
Jag med . Lite tetigt bara att vi bor blåsigt men vi har även mycket sol! Petunia raspberry star
Någon som har tips på blommor som verkligen trivs i sol och som blommar länge (alltså får nya blommar länge)?
Hoppsan! Kalas Är det de som växer typ tätare?Jag har extremt blåsigt läge (så att växterna blåser ur krukorna ett par gånger varje sommar) och tidal wave-petuniorna brukar funka bra här.
Jag älskar hängpetunior, kallas också million bells. De väller över kanen på krukan/lådan och finns i oerhört många färger. Jag älskar lila och orange.Någon som har tips på blommor som verkligen trivs i sol och som blommar länge (alltså får nya blommar länge)?
Petunior och pelargoner.
Petunior är otroligt trevliga i mycket sol. Om det är någorlunda skyddat läge hade jag även lagt till en heliotrop, för doften. Krasse kan också blomma hela säsongen om man rensar på döda blommor, och verkar kunna växa ungefär var som helst.
Stjärnögor ääälskar sol!
Å tack så mycket för alla förslag!Slår ett slag för lavendel!
Å det låter så fint!Jag älskar hängpetunior, kallas också million bells. De väller över kanen på krukan/lådan och finns i oerhört många färger. Jag älskar lila och orange.
Hade det inte blivit mörkt hade jag kunnat fotaÅ det låter så fint!
Oh! Har nått göra på lördag, åka in och kika om Blomsterlandet har nått såntJag älskar hängpetunior, kallas också million bells. De väller över kanen på krukan/lådan och finns i oerhört många färger. Jag älskar lila och orange.
Det gör jag . Älskar Ulriksdal. Hörde dock av en kompis att dom har blivit rätt dyra men är kanske värt det. Tyckte du priserna var ok i år?Hade det inte blivit mörkt hade jag kunnat fota
Bor du i Stockholmsområdet rekommenderar jag att besöka Ulriksdal, de har fantastiska färger i år!
Jag håller med om att vissa priser gått upp, men t ex penséerna kostade 15 kronor styck vilket jag tycker är billigt. Jag tycker också att de ofta har så bra kvalitet att det är värt att betala lite mer.Det gör jag . Älskar Ulriksdal. Hörde dock av en kompis att dom har blivit rätt dyra men är kanske värt det. Tyckte du priserna var ok i år?