Bakdelskontroll

Bubble

Trådstartare
Ja vad finns det för bra övningar för att göra hunden mer medveten om att den har två bakben? Kör lite klossträning för att få bättre ingångar till fotgående. Har även testat att lära dom att backa upp på saker med baktassarna. Det går sådär. Finns det andra bra övningar?

Eller andra bra tips för att få ett bra fotgående? Min ena hund tränger ut med bakdelen ganska mycket, vi kör rallylydnad så det behöver ju inte vara perfekt men hade velat ha det lite rakare och snyggare :)

Har du prövat att trixa lite med belöningsplaceringen om problemet är att hon tränger ut med rumpan?
Behöver inte vara rumpan som är problemet tänker jag, kan lika gärna vara förväntan åt fel håll så att säga. :)

Tack för tipset det kan du nog ha rätt i! Ska testa att ge belöning mer på vänster sida om hunden, lite "snett bakåt" kanske?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 551
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 308
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 132
Senast: Nepenthe
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 267
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025