Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hmm antagligen så tror jag han menar att han har små vinklar i haserna = alltså så som jag uttryckte det vinklade haser. om du tänker vinkeln i hasen så ska den vara rätt stor - alltså väldigt öppen/rak. om det är en liten vinkel så blir den krokigare - även kallat krokhas. vilket man kan kalla din.
men de e olika - de finns dem som vill ha krokhaser för att dom anser att det ger bra undertramp och startsnabba hästar. men jag föredrar de inte! risken för skador blir för stor. och jag tycker det inte är effektivt på en travbana.
sabelbent är när frambenet inte ligger i en rak linje (vet inte hur jag ska förklara..) utan att bakknät ligger i en båge bakåt. det kan ge väldiga påfrestningar på framknäna och är inget man heller vill ha. om du tänker när han slår ned frambenet i hög fart så "bryts" benet bakåt - då kan du ana vilka påfrestningar de kan ge.
tränar du han för start?? såg att han ej startat ännu och är snart 8år. hur funkar han i träning??
Alltså det här är ju väldigt små skillnader vi pratar om. Det är ingen större skillnad mot hans hästar till exempel.
Förstår inte vad det är du försöker förklara riktigt.. Liiite för rörigt ..
vad är det för rörelsestörning??Vi försöker träna för start iaf. Men pga en strulig bakgrund så har han inte kommit så långt ännu. Vi jobbar fortfarande på en rörelsestörning som tydligen alltid kommer vara kvar. Så, han är inne på sista chansen nu. Tråkigt på en så fin häst.
vad är det för sörelsestörning??
vad är det för rörelsestörning??
Låt mig gissa - han drar höger bak?
Du menar att frambenet inte är så fint, antar jag. Det kan nog misstolkas som att du tycker att hästen inte är fin. Det vore tråkigt iså fall nu när Ballerina tycker så mycket om sin häst och har utlämnat sig genom att lägga upp bilder på sin ögonsten.
men eftersom vi diskuterar bakbensvinklar så nämnde jag vad jag tyckte om dem.de enda jag tycker felar med hans bakben är ju att han har lite väl vinklade haser. lite knipt kanske under hasen. svårt att se på bild.
om jag ska va hård så kanske jag skulle vilja ha lite längre kotben.
men annars är de inget jag tycker är så illa.
vad har du fått för kritik på han?? fin häst annars, förrutom sabelbentheten fram!! vad heter den?? påminner väldigt mycket om en passhäst jag haft!
de va de jag misstänkte - att bilderna var missvisande. men eftersom de var två bilder så reagerade jag på det. han står ganska liknande i hagen med. men han ser bättre ut på den sista bilden!
vet du varför han inte kommit till start innan du fick han??