bakbensvinklar

Sv: bakbensvinklar

okej. men då kan du nog strunta i det jag sa om frmabenen!! skönt! ;)

tråkigt att de varit så. men han har det nog bra oavsett. tråkigt bara att han e sned. vet du varför? olycka eller snedbelastad "bara"?

Häst 2 (min egna, haft henne sen hon var 4)
sto född 95 e:kosar ue: william vee
251 000kr 15,4ak
enda problem med ett bakknä pga våldsskada som unghäst. enormt energisnål aktion och startsnabb som attan.
många stora män innom travet har pratat stort för hennes haser. och dom är ju inte direkt dåliga ;)
har dock inga bra bilder - enbart från avelskarriären.
16380876.jpg

16380877.jpg

Åh! :love: Stoet är Lucille Hornline antar ja ? ;) Hennes avkomma Pleasure Intense har jag haft kontakt med ! Har kört henne en del :):D

jo hon har rätt långa kotben - men på bilden ser dom inte ut att vara veka! det är ju svårt at se bara på en bild. men om hennes kotben är så pass stabila som de ser ut att vara på bilden så tycker jag längden bara är ett +.
fast dom kan ju se annorlundare ut i verkligheten och vara veka. då är de inte ett +

Åh! :love: Stoet är Lucille Hornline antar ja ? ;) Hennes avkomma Pleasure Intense har jag haft kontakt med ! Har kört henne en del :):D

vaaaa???:love: brukar du va hos selander??
de e jag som fött upp henne, och döpt.. :angel: :rofl:lillskruttan! kallas hon majsan fortfarande?? hihi.. ;)
får jag fråga vad fan dom håller på med?? eftersom det inte händer nåt?? ångrar nästan att jag sa upp trängingen på henne.. :crazy:

men hon är ju världens mysigaste
häst!! hrre gud. bättre häst får man ju leta länge efter.. :love:
du får pussa henne från mig!

hittade en bild på skrutt och mamma.. har bara en bild på denhär datorn. kan skicka några till dig när jag kommer åt den andra datorn där de andra bilderna är.
på bilden är hon några ca 6veckor
hur visste du att de va lucille?? ;)
16431205.jpg

Äh, det blir bara flummigt.
Men eftersom du frågar så... På de översta bilderna har han inte sin bakdel "i balans" med framdelen. Det är som att det är två hästar som är ihopsatta till en med en skarv mitt på. På den sista bilden - med de fina bandagen - ser det inte ut så längre.
Det där brukar bero på dålig cirkulation/underutvecklad muskulatur och då brukar hästen dra höger bak när man kör i rätvarv. Det är också en väldigt vanlig rörelsestörning överhuvudtaget, så om man vill roa sig så kan man alltid dra till med det när man gissar. Hihi.
Om du jämför med valacken efter Callit på en bild längre ner så har den balans i kroppen på ett annat sätt. Sen kanske den har andra brister, men i just det här avseendet ser den mer harmonisk ut.

Ja, sedan har din fina häst krokiga haser, men det har du ju redan hört.

Senast ändrad:

.... och jag gillar stooora öron :p det sägs att dom hästarna är kloka (och hittills stämmer det för mig iafl)

Vi har en dam med stooora öron,,,, men klok? :angel: Nä, dum som ett spån... Har snubbalt på samma tröskel i 4 år nu. :crazy:

Han har pga sin sneda bak tagit i ganska ojämnt och därför landat ojämnt.

Jag såg först nu att du skrivit detta. Jag nickar igenkännande. Typiskt. Det är det där att de tar i ojämt som jag kallar för att de drar ett ben.

Har du några bilder på honom bakifrån?

Jag är bara jäkligt nyfiken som vanligt, du vet.

vaaaa???:love: brukar du va hos selander??
de e jag som fött upp henne, och döpt.. :angel: :rofl:lillskruttan! kallas hon majsan fortfarande?? hihi.. ;)
får jag fråga vad fan dom håller på med?? eftersom det inte händer nåt?? ångrar nästan att jag sa upp trängingen på henne.. :crazy:

men hon är ju världens mysigaste
häst!! hrre gud. bättre häst får man ju leta länge efter.. :love:
du får pussa henne från mig!

Jag PM:ar .. ;)

hittade en bild på skrutt och mamma.. har bara en bild på denhär datorn. kan skicka några till dig när jag kommer åt den andra datorn där de andra bilderna är.
på bilden är hon några ca 6veckor
hur visste du att de va lucille?? ;)
16431205.jpg

Åååh va underbart söt hon r :love:
Haha, jag sökte på travsport.se ;)

Jag såg först nu att du skrivit detta. Jag nickar igenkännande. Typiskt. Det är det där att de tar i ojämt som jag kallar för att de drar ett ben.

Har du några bilder på honom bakifrån?

Jag är bara jäkligt nyfiken som vanligt, du vet.

Har inga på den här datorn. Men jag kan försöka fixa fram.

Har inga på den här datorn. Men jag kan försöka fixa fram.

Har en gammal. Den är från när vi precis fått hem honom. Lite mer än ett år sedan. Han står inte helt rakt kanske, men.

rosensjsbirk026.jpg

Har nyare på annan dator, får sätta in dom en annan gång.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Ninnurur
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024