bakbensvinklar

Sv: bakbensvinklar

jag tycker det är stor skillnad på muskulaturen kring bakknäna. står han verkligen med bägge bakbenen eller vilar han på ett?? för om han står med bägge benen och med dem precis bredvid varann så tycker jag att det är ganska illa... men korset är helt ok.

Skulle bli kanonglad om ni kunde visa bilder på era travhästars bakben. Gärna från flera olika håll så man kan studera deras vinklar.. Ni får även gärna berätta ålder och stam på hästen, tävlingsresultat, styrkor o svagheter osv.

sto född 1999, e: Tap In ue: Ideal Du Gazeau.
var både stark och speedig, öppnade som en blixt.

29 5-4-4, 284 226 kr, 17,5k *16,5m 12,7ak 15,4am *19,9al

DSCF8210.jpg

DSCF0831.jpg

30.jpg

2006_0728blandade0019.jpg

76627_1177854344.jpg

valack född 1999, e: Meadow Gallant ue: Armbro Nick
en otrolig trav hade han :love:

59 4-7-6, 139 765 kr, 18,4m 14,9ak *15,7am *17,5al

DSC00644.jpg

DSC00662.jpg

DSC00682.jpg

jag tycker det är stor skillnad på muskulaturen kring bakknäna. står han verkligen med bägge bakbenen eller vilar han på ett?? för om han står med bägge benen och med dem precis bredvid varann så tycker jag att det är ganska illa... men korset är helt ok.

han står inte lika med båda benen där. Ska se om jag hittar någon bättre!

Jag skulle vilja skicka "min" osteopat till din häst. Jag tycker att han är klent musklad i hela bakdelen och det kan ibland bero på dålig cirkulation och då är det svårt att få upp muskulaturen genom träning. Det ser ut som att han har en insjunkning vid sidan av ryggraden på vänster sida av korset. Jag är ingen expert på att bedöma hästar men sånt där brukar osteopaten genast börja jobba med och han säger att sådana där ojämnheter eller vad man ska kalla det, stör cirkulationen. Och han har fått bort sådana saker och hästarna har sedan funkat bättre. Jag kan inte förklara det riktigt.

Lånar knappen ...

Till Ballerina. Om Conversation Piece tycker att en osteopat ska titta o ev. behandla din häst så finns Gudmund Oom i Karlstad.

PM:a mig om du vill ha telnr till han.

Svar till er alla!

ET:n påstår att det sneda i korset kommer av att han slagit sig och det sedan blivit som en "bula" på höger sida som antagligen alltid kommer vara kvar. Därför ser han snedare ut än han egentligen är.

Osteopat? Aldrig testat. Kanske vore värt ett försök?
Carolrita: Du får gärna PM:a numret till osteopaten du visste om!!

Ja, jag tror att det är värt ett försök om du hittar någon som är erfaren. Men om du inte har sett någon sådan behandling förut så kanske du tycker att det är lite flummigt.

Jag borde nog inte försöka ge mig på att förklara eftersom jag inte är osteopat själv och inte kan det där så bra. Men det ser lite annorlunda ut när de bahandlar. Det liknar en kiropraktor eller naprapat, kan man kanske säga. De tar aldrig i hårt utan trycker och stretchar på lite olika sätt. Och så pratar de om olika flöden i kroppen. Det liknar ibland lite healing också.

Jag var mycket skeptisk i början men nu tror jag att en del hästar kan bli hjälpta av sådan behandling. Jag vet inte vad det kostar om man ska betala för sig. :o Jag har en specialdeal med min osteopat.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Ninnurur
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024