Sv: Bärsjal

Här kommer en bild, det är en trikåsjal! Den kostade 300:-

(Ignorera mitt slitna uttryck)

Brsjal.jpg
 
Sv: Bärsjal

Haha, inte riktigt...:)

Hittade billiga nya trikåsjalar på en sida på nätet, nästan halva priset än vad jag tittat på tidigare.
Dom verkar helt ok, men finns det något som kan vara sämre med dom eftersom de är så billiga?

Eller är det som med mycket annat, att man betalar för "märket" och detta är inget av dom kända märkena?

Som jag har fattat det är en del trikåsjalar med "svajiga" än andra, med en liten bebis märker man ingen skillnad, men när de blir större blir det jobbigare att bära, å andra sidan har man då en jättebra andledning till att köpa en vävd sjal... :angel:

Tex Looma betalar man en del för märket, men även att den är svensk och svensktillverkad och man vet att den håller vissa miljö och arbetsmiljö krav.

Mitt tips är nog fortfarande att köpa en begand först, det finns ganska så många i omlopp, och sedan prova dig fram till någon som känns perfekt! Sjalträffar är väldigt roliga och informativa! Många är som jag och "råkar" samla på sig en bunt olika... :angel: Nu har jag dock lyckats avyttra en hel del, men det är betyligt fler än en sjal kvar... :D Fast jag har även lånat ut två som nog kommer tillbaka vad det lider... :angel:
 
Sv: Bärsjal

Så vad skulle jag råda... Köp en beg trikå och en beg vävd och prova dig fram... :) Var det de rådet du ville ha? :angel::rofl:

Jag håller nog med, vi köpte en vävd men vi fick aldrig till det riktigt bra och grabben trivdes inte alls.
Vet inte om det hade gått bättre med et trikå, men jag har främst fått en känsla av att han inte gillar att bli sådär instängd.
Men jag har hört ifrån många att trikån ska vara lättare att få till när man är ovan.

Nu har vi ju en Beco bwd bärsele som passar både mig och sambon perfekt och grabben älskar den.
Men den är nog kanske inte när dom är riktigt små. :)
 
Sv: Bärsjal

Vad fin, det är precis en sådan jag kollat på!!

Vad är det för längd på din? Vi är nog ganska lika i kroppen! (förutom att jag har mini-bröst, men dom växer nog lite när mjölken kommer :))

Ska nog satsa på en sådan :) Hoppas bara att min bebis gillar den!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bärsjal

du vet ju var dom finns om behovet skulle infinna sig :angel:
men jag knöt faktiskt upp henen på ryggen en stund förra veckan när hon var lite gnällig

Haha min hemma sydda MT tänkte jag inte ens på... De vet jag ju knappt om jag vill vara skyldig till... :o:angel: Men jag har även två långsjalar utlånade! ;)
 
Sv: Bärsjal

Har kollat lite angående det, men det verkar inte vara så "inne" där jag bor :(

Man ska inte vara så säker... Jag har träffat på ett par stycken som trott det samma men så visar det sig att det faktiskt är rätt så många! :) Sätt ut en förfrågan så kanske det dyker upp folk!
 
Sv: Bärsjal

köp en begagnad trikå, det är det värt! första månaderna är det gosigast med trikå, och den kan du ju ha på dig färdigknuten om du vill.
du kan ju alltid sälja den sen för att få loss pengar till en vävd!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 292
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 427
Senast: Oh_really
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 365
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp