Bäddar med halm i krubban

Sushmeister

Trådstartare
Är det någon av er som har en häst som "bäddar" i krubban? Jag brukar lägga ett par kakor halm vid krubban efter att jag har strött, och min märr bäddar alltid i krubban när hon har fått ny halm. Det ligger rätt mycket halm i krubban, mest mot kanterna med ett hål i mitten. Varken stallägaren eller jag har någonsin träffat på en häst som gör på det här viset. Vi har heller aldrig inte sett när hon gör det, så vi vet inte hur hon gör.

Sv: Bäddar med halm i krubban

Våra brukar ibland ta upp vattnet som blir med betforen med hö eller halm.
Även så lägger de halm i vatten karen. Jag tror ( vet inte om de är så smarta) att det är för att vattnet inte ska frysa. De bäddar runt hela karet oxå.
Hästarna som står på torv har iskanter i sina vattenkar och våra har ingen is alls men halm.

Sv: Bäddar med halm i krubban

Har funderat på om det kunde vara därför, men kom sedan på att hon gör det efter att hon fått sin kvällsmat (lucern). Betforn får hon tidigare under kvällen. Men tack för tipset. :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 708
Senast: Freazer
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: Mia_R
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 598
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 316
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar