Badblöjor

Sv: Badblöjor

Oj vad hårt ditt inlägg lät :) ( fast det kanske inte alls var så menat )

Om man är osäker är det väl ändå bättre att man tar med sig någon första gången?

Ah det är iaf intressant att läsa om hur ni andra gör och era rutiner inför stundande bad :)

Nej det va inte alls hårt menat!!! Inte meningen om du tog det så.. :D

Självklart är det bättre att ta med sig någon om man är osäker men det är ju bara själva badningen som man kan göra ihop (tyvärr), duscha måste man ju ändå fixa själv om man går med sin man eftersom det vad jag vet alltid är skilda duschrum..

Ja jag tyckte oxå det va toppen att kolla runt hur andra gjort innan man kommer dit första gången för annars står man där som ett frågetecken och undrar vad man har gett sig in på! haha.. :D

Jag läste nog ditt inlägg som fan läser bibeln ungefär ( gröt i hjärnan )

Men iofs är man väldigt osäker och stirrig kanske man har svårt för det men då borde man nog inte heller bada med sitt barn ensam..

Jag läste:

Men iofs är man väldigt osäker och stirrig kanske man har svårt för det men då borde man nog inte heller bada med sitt barn alls

Det är just i bassängen som jag känner att jag vill ha sambon med första gången, vet inte varför ( jag älskar vatten och är gammal tävlingssimmare ). :)

kl

Hur gammalt bör barnet vara när man badar med det första gången?

Det finns en simhall här i närheten med en bassäng med varmt vatten, det är också gemensamma omklädningsrum för alla där (men åtskilda duschar).

Jag tänkte nog bada med Ella rätt snart :)

Hon är 7 veckor nu ..

Man får ju ha i åtanke att badet kanske blir en kort historia, ner i vattnet och flyta lite och sedan upp igen :D

Det du ska prova hemma innan du åker på badis, om du inte gjort det redan, är att duscha med grodan! Vissa i vår babysimgrupp hade inte provat det och då blev ju bara det en jobbig grej för bebisen!

kl

Hur gammalt bör barnet vara när man badar med det första gången?

Det finns en simhall här i närheten med en bassäng med varmt vatten, det är också gemensamma omklädningsrum för alla där (men åtskilda duschar).

Absolut minimum är att naveln har läkt ordentligt. Rekommendationen är dock 3 månader.

Mvh

Tora

Jag läste nog ditt inlägg som fan läser bibeln ungefär ( gröt i hjärnan )

Jag läste:

Det är just i bassängen som jag känner att jag vill ha sambon med första gången, vet inte varför ( jag älskar vatten och är gammal tävlingssimmare ). :)

:D Vi skyller på småbarnsförälderhjärnan! :rofl:

Turbofling: Här måste dom vara minst 3 månader för att få börja babysim med instruktör.. Rasmus va lite över 3 månader när vi började och han hade inte klarat av att bada där tidigare. Det skulle bli för mycke intryck helt enkelt.. Tror att det hade blivit det även om vi bara hade "flytit runt"..

Jätte knepigt, för här i Götet är det bara vikten som står på sidan.

Dvs att bebisen måste ha nått en viss vikt innan, men vissa bebisar föds ju på den vikten ?!

Men jag kommer ändå vänta med instruktörsledd babysim tills efter sommaren och då är Ella 5 månader .

Dorro:
Ah det ska jag prova, det tänkte jag inte ens på att man måste göra på badhuset ( duscha ) ..

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 938
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 315
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka