Badblöjor

ia_

Trådstartare
Nu är det dax att börja på babysim med Maja:)

Men har stött på ett litet problem, alla badblöjor jag hittar är STORA! de minsta jag hittat är 7-10 kg, Maja väger runt 5 kg...

Hittade några typ badbyxor på babyland som var mindre, men inte håller de väl inne "utgifterna"? Eller det gör de kanske?

Sv: Badblöjor

Imse Vimse har för Newborn 4-6kg och sedan Small 6-8 kg

3180%20Yellow%20fish.JPG

Finns i massa roliga färger :D

Länk borttagen av moderator

Senast ändrad av en moderator:

Liknar de jag hittade på babyland, men det är bara en byxa med plast invändigt, ingen "stoppning" alltså...

Fick några badblöjor i en kasse på BB, tror de är Liberos, men de är ju stoppade mer som en riktig blöja? Därför jag blev osäker på dessa tunna....

Var inne o läste på länken nu, tydligen behövs ingen "stoppning" utan de ska hålla "utgifterna" inne i badblöjan ändå!

Då blir det till att shoppa sådana :)

Ja sådana engångs fick jag också, fast pampers ..

Såhär står det om brallorna :)

badbyxa_pilar_371.jpg

Tack vare en mycket mjuk och smidig resår runt midja och ben rör sig ditt barn obehindrat i vattnet.
Badbyxan består av ett lager mjukt tyg som håller tätt ifall olyckan är framme. Yttertyget är ett stretchigt och följsamt baddräktstyg.

Tryckknappar gör att byxan är lätt att ta på och av även när den är blöt.

Sånna har vi.. Dom är jättebra! Dom läcker INGENTING!! När jag ska tvätta dom efteråt så får man tvätta båda sidorna varförsig eller hur man ska förklara eftersom dom just inte släpper igenom nånting.. :D

Tunna, smidiga att ta av o på och tuffa!

Perfekt, då ska jag inhandla sådana åt Ella också ..

Vi ska inte börja på babysim förrän efter sommaren, men jag tänkte åka till badhuset och flyta lite iaf :)

Se till att det är VARMT, minst 32, gärna 34 grader i vattnet på badhuset. Sen har jag upplevt att det kan vara svårt när man går upp ur badet, för duscharna är så kalla och de stora utrymmena kring bassängen och i omklädningsrummen är så stora att det är svalt. Trötta bebisar fixar inte det...

Men det är jättekul att åka på badet med dom!

Den bassängen jag kollat upp har 35 grader :)

Jag vill inte åka ensam heller, så sambon och jag ska åka tillsammans första gången ..

Då kan en av oss kliva upp och hämta badcapen innan så hon slipper bli så kall och sedan får man väl inte bada så länge ..

Toppentemperatur! Nä, åka ensam är svårt... Särskilt när dom är små-små. Många bad har ikeas plaststolar i omklädningsrummet som man kan sätta babyn i. Men det förutsätter att dom kan sitta...

Bäst är om en av er går upp, står redo med varm handduk och sprintar in i duschen. Den andra gör i ordning sig själv. Sen så langar man ut den duschade och torra babyn till den som duschat klart sig och klätt på sig själv.

Axel har ibland varit så trött efter simmet att man fått amma honom direkt man duschat, utan att klä på vare sig själv eller honom. Men det går bra!

Det bästa brukar vara om de är mätta och utsövda innan man badar. Sen så kan det vara så att de bara orkar 5 minuter i vattnet i början innan de blir för mycket för dom. Det är helt normalt och inget att bli besviken över. Oftast så klarar de lite längre för varje gång (vissa dagar kan de dock bli kinkiga med en gång även om de är "vattenvana").

Det är roligt att plaska runt med barnen.

Skulle det vara så att något händer och barnet får vatten över huvudet så är det viktigt att man bara skrattar och låtsats som om det är helt normalt (vilket det faktiskt är men som förälder är det lätt att man överreagerar lite). Det gäller självklart alla situationer i badet som man misstänker att bebisen kan uppleva som obehaglig. De små rackarna är väldigt duktiga på att läsa av oss föräldrar.

Mvh

Tora

Senast ändrad:

Toppentemperatur! Nä, åka ensam är svårt... Särskilt när dom är små-små. Många bad har ikeas plaststolar i omklädningsrummet som man kan sätta babyn i. Men det förutsätter att dom kan sitta...

Bäst är om en av er går upp, står redo med varm handduk och sprintar in i duschen. Den andra gör i ordning sig själv. Sen så langar man ut den duschade och torra babyn till den som duschat klart sig och klätt på sig själv.

Axel har ibland varit så trött efter simmet att man fått amma honom direkt man duschat, utan att klä på vare sig själv eller honom. Men det går bra!

Men hur många bad har omklädningsrum för både tjejer o killar i samma rum?? Inte finns det här iallafall..

kl

Jag har nästan alltid badat ensam.. Funkar kanon både att byta om, duscha bada och duscha igen! :) Men dom blir ju som sagt TRÖTTA och hungriga av att bada, så mat redo är väldigt bra! :-D Jag har alltid sett till att Rasmus varit utsövd och MÄTT innan vi badat så det har aldrig varit kris efteråt..

Men ett tips är att ta med babyskyddet in i badhuset. Lägg plastad froté i botten och ni har en perfekt plats att ha bäbisen på medans ni byter om/duschar.. Bara på med handdukar över så fryser dom inte heller! :D

Byt om först själv när ni kommer dit och byt om på bäbisen sist. När ni har badat så fixar ni iordning bäbisen först och er själva sist så minimerar man chansen att dom ska frysa..

Senast ändrad av en moderator:

Är det ok om jag lånar lite tråd?

Hur gör ni med era små om ni badar ute sommartid?
Isak är nu 13 månader och vi har ett bad bara nån km (knappt) härifrån.
Men det är ju ute då, funderade på om man skulle gå dit med honom i sommar.

Det är inga problem alls att åka själv och bada med småbarn, Rasmus börja på babysim när han var några månader gammal och jag har alltid haft honom själv eftersom de varit enskilda omklädningsrum.

Fast det är ju olika för alla pmm :)

För vissa är det krångligt och för andra inte, kanske beror det på barnet och på hur man är som person!

De brukar sälja badblöjbyxor på badhuset. Fråga där. Tror att det blir billigare än att hela tiden köpa badblöjor. Dessutom kan ju nästa syskon ta över byxan. :d :cool: :angel:
Jag vet inte vilken dag för dig det är babysimmet men annars är det guld värt ifall pappan också kan följa med och vissa övningar behöver man verkligen vara två för. Babysim är guld värt. Efteråt kan man ju stanna, bubbla osv. Passa på att simma någon km eller några längder och då kan partnern passa skrutten.
Lilltösen älskar att bubbla och älskar att vara i äventyret i vågor osv. :D :love:

Senast ändrad:

Fast det är ju olika för alla pmm :)

För vissa är det krångligt och för andra inte, kanske beror det på barnet och på hur man är som person!

Vi har gått och badat med våran skrutt sen han va 3 månader och då träffar vi på iallafall 3 grupper med 8-10 barn i varje grupp i omklädningsrummen varje vecka.. Och jag har inte sett en enda som har haft stora problem med att klä på/av bada osv med sitt barn.. Det är ju något man gör varje dag hemma!
Men iofs är man väldigt osäker och stirrig kanske man har svårt för det men då borde man nog inte heller bada med sitt barn ensam..

Sen att det är mycke roligare att vara två är ju en helt annan sak..

Oj vad hårt ditt inlägg lät :) ( fast det kanske inte alls var så menat )

Om man är osäker är det väl ändå bättre att man tar med sig någon första gången?

Ah det är iaf intressant att läsa om hur ni andra gör och era rutiner inför stundande bad :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 938
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 315
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka