bada och klippa på samma dag?

B

BeastieBabe

Jag är lite rädd om min klippmaskin och skären är juh inte så där tokbilliga.. sparar man på skären speciellt mycket om man badar hästen först, låter hästen torka ochsedan klipper direkt? förmodligen ja.. men orkar en häst med det? finns det några risker med att första bada och sen klippa av allt? (t.ex om hästen blir sjuk eller så)

tänkte väl avsätta en helgdag till att göra detta så det finns nog tid för att båda bada, skritta hästen torr och klippa..

Sv: bada och klippa på samma dag?

Sparar helt klart på skären...om hästen orkar, men visst.....Förbered dig på en heldag i stallet(i possitiv mening då=)

ja.. kanske går fort att tvätta, finns juh slang nu på de här stället.. hade inte planerat att tvätta manen och svansen utan mest där det ska klippas.. sedan promenad ut på ridvägarna.. man vill juh inte precis släppa ut na så hon rullar eller nåt..

tack för ditt svar :bow:

Eller så badar man hästen på eftermiddagen torkar den, slänger på ett täcke och ber till gud att hästen inte lägger sig i en bajshög på natten (om man nu har en sån häst).
Och klipper sen på morgonen dan därpå :)
Om man nu inte orkar eller hästen inte orkar med allt på en dag. Jag har gjort båda delarna och det är inte så värst stor skillnad.

varför skulle hästen inte orka? ok att klippning kan vara ett stressmoment men bad?.. jaja
sparar helt klart på skären och tror det går alldeles utmärkt

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 104
Senast: alazzi
·
Hästvård Förr har jag inte tänkt på det men först med ett halvblod som inackordering en sommar o nu en arab så har jag konstaterat att mitt djur...
2
Svar
23
· Visningar
3 058
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 738
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV