Back on Track

J

j3nnif3r

Nu hittar jag inget forum om just utrustning, moderator får flytta tråden om den ligger fel.

I alla fall. Någon som har några erfarenheter om Back on Track? Både possitiva och negativa. Funderar själv på att skaffa ett, men vill höra lite om vad ni tycker. Är det värt att skaffa ett?

Sv: Back on Track

hej hje! jag har avänt back on track på min gamla ponny med gallor, dom försvann efer 2 nätter o har inte kommit tillbax... har även haft dom på mitt halvblod med senskada o är väligt nöjd. har lindat över natten o ser resultat direkt på morgonen. köp dom direkt på b o t.nu så sparar du några hundra...

Jag kanske skulle ha skrivt lite tydligare. Jag menade främst ryggvärmaren.

Tack för svaret i alla fall :bow:

Jag tycker verkligen att dom är suveräna, har b o t paddarna.
För någon vecka sedan så var min hästs bak ben som två stolpar, lindade med b o t under natten och vips så på morgonen var svullnaden nästan helt borta, så jag tycker verkligen att dom är att rekommendera.

hehe oj såg ditt inlägg nu =)
har även prövat ryggvärmaren till min häst som har haft en sadel skada. Visst de kanske har hjälpt något men ingen jätte skillnad tycker ja nog inte att det har blivit.
Jag brukar lägga på ryggvärmaren innan jag ska rida något hårdare dressyr pass, de uppstår ju då en väldig värme i ryggen efter att den läggat på under tiden jag gjort i ordning honom, ja får en känsla av att han blir lite "uppvärmd" i ryggen, det är mest därför jag använder den nu förtiden. Men de beror väl lite på vad du har tänkt att använda den till.

Jag använder den just nu på en sträcking i en muskel (troligen) men har inte hunnit se om det ger resultat än. Är i alla fall bättre, så kanske. Jag får återkomma.

Hur länge har du använt täcket? Hur fort gav det resultat?

Min ponny blev sparkad i somras, och fick ett rejält hack på vänster bakben, precis ovanför knät. :cry: Först var vi oroliga att det hade gått in i senan, men eftersom det var svåra omständigheter att åka till djursjukhus, kollade bara min pappa ( som kan mkt om hästar ) på det. vi hörde att Back on track skulle vara bra. vi började använda dessa ungefär 2-3 veckor efter sparken. då markerade han fortfarande. efter 1-2 veckor med BOT började jag rida honom. allt gick väl. jag använde BOT varje natt i några månader, och det hjälpte susen! nu har han vrickat sig i detta eländiga väder, och jag har återligen BOT på, och det verkar hjälpa riktigt finemang ;) Verkligen värd de hundralapparna!

Jag har bara dåliga erfarenheter av BoT, men då vaddstyckena. :cool:

Men du vet ju att min gubbe inte är som alla andra och då kan han ju såklart inte reagera som alla andra på det heller. :angel: :D

Vet ett par styckna dock som använd ryggstyckena och som är kanonnöjda med dom! :)

Min ponny blev sparkad i somras, och fick ett rejält hack på vänster bakben, precis ovanför knät. :cry: Först var vi oroliga att det hade gått in i senan, men eftersom det var svåra omständigheter att åka till djursjukhus, kollade bara min pappa ( som kan mkt om hästar ) på det. vi hörde att Back on track skulle vara bra. vi började använda dessa ungefär 2-3 veckor efter sparken. då markerade han fortfarande. efter 1-2 veckor med BOT började jag rida honom. allt gick väl. jag använde BOT varje natt i några månader, och det hjälpte susen! nu har han vrickat sig i detta eländiga väder, och jag har återligen BOT på, och det verkar hjälpa riktigt finemang ;) Verkligen värd de hundralapparna!

Jag använder Back on Track ryggbälte när jag jobbar.
Jag får jävligt ont i ryggen om jag glömmer det.
Jag använder även Back on Track ländtäcke på en av våra travare med ryggproblem. Tycker det verkar funka bra.

Jag har en rygghäst som spänner sig och blir stel/öm när vädret är sämre och det regnar/snöar och blåser om vart annat.
Köpte BoT-ryggvärmaren och sydde fast kardborren för att kunna sätta fast det i ett annat täcke. (annars gled den så lätt bak)
Fungerar SUPER, :bow: jag är helt överraskad vilken skillnad den gör.
Man både ser och känner skillnaden på hennes rygg och humöret som genast blir bättre :crazy:
oftast har hon den bara några timmar/dag de värsta perioderna, t.ex en stund innan ridningen, eller om man tar en promenad kan den ligga på
ibland om hon tränat hårt kan den sitta på över natten.

Jag gillar den skarpt!

Har inte varit inne på Bukefalos på ett par veckor med vad har hänt med Utrustningstråden? Finns den inte längre?

Den finns under fritidsridning - Generell utrustning. Sen finns det utrustningsforum under respektive gren också.

Det låter som att de flesta bara låter täcket sitta på en stund, eller också så har jag slarvläst, men visst kan man väl ha det på hela tiden?

Till en början skall man vänja hästen/sig själv med det och bara ha det på i några timmar...

Det låter som att de flesta bara låter täcket sitta på en stund, eller också så har jag slarvläst, men visst kan man väl ha det på hela tiden?

Man ska ha dem på minst 8 timmar per dygn om man behandlar med dem står det på anvisningarna. (efter invänjning för att hästen ska vänja se vid värmen.)

Gärna hela dygnet. Man ska ha i tre veckor om man behnadlr sen en vecka utan, sen två-tre veckor igen. Man gör uppehåll för att se om skadan är bättre eller om detn bara har känts bättre pga värmen.

Jag undrar om man kan rida med den om man skrittar, eftersom den finns i vojlockform med, borde det ju gå. Nu när det är isvindar kunde det kanske vara skönt när man skrittar ut bara tex.

Fast i början skall du ta det lungt med Back on Track, annars kan det nämligen göra ont... Carolus som nu för tiden har Back on Track på sig dygnet runt, alla dagar.. Mumma det...

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 106
Senast: MiniLi
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 450
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 472
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 221
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv