Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Clintan

Har fått ett babyskydd av en kompis som är 5 år gammalt. Läste på NTFs hemsida att man skulle helst inte använda babyskydd som var äldre än 5-7 år. Är nu lite i valet och kvalet om jag ändå inte ska köpa ett nytt. Hur hade ni gjort? Babyskyddet är fint och välvårdat, dock har deras barn lekt/suttit i den när de har varit större också (ca 2 år) och är lite rädd att de ev töjt ut det, om det går vill säga. Kör själv mycket bil då jag bor på landet.
 
Sv: Babyskydd

Jag hade inte använt det... Man vet ju aldrig och det skulle ju inte kännas så roligt om banret skadades p.g.a. nåt sånt...
 
Sv: Babyskydd

Menar du en bilbarnstol för bebisar??

Jag skulle inte tveka att använda det om det är helt och inte varit med i någon bilolycka/krock.
 
Sv: Babyskydd

jag hade inte använt det.

det är inte så stor risk att ni krockar, men tänk OM ni gör det å stolen inte håller så kommer du aldrig förlåta dig själv=/

på if kan man hyra för 102 kr i månaden. krockar man så får man en ny stol utan att behöva betala något.
 
Sv: Babyskydd

Men på vilket vis kan stolen inte hålla bara för att den är begagnad?

Hon vet ju med säkerhet att den INTE varit med i en krock, lite barndreggel hoppas jag att stolarna håller för .
 
Sv: Babyskydd

Plasten i stolen blir hårdare och skörare med tiden, av sol, värme, kyla och såvidare... Och säkerheten är ju nått man inte gärna vill vara oräker på iallafall inte jag....
 
Sv: Babyskydd

Det är en bilbarnsstol till bebisar jag menar. Den är hel, behöver tvättas av lite, då den inte använts på 2 år.

En ny kostar ca 1 200 - 1 500 kr, ingen större summa och som sagt man kan ju hyra också. Ska nog titta på en ny när jag ändå är ute och handlar någon dag, mest för att jämföra hur sliten det jag har är.
 
Sv: Babyskydd

som _yggdrasil_ säger så blir materialet gammalt och inte lika hållbart.
 
Sv: Babyskydd

Jag hade nog köpt en ny. Man använder ju skyddet för att ge bästa möjliga skydd till sin bebis. Om materialet blir sämre med åren så ger det kanske ett delvis falskt skydd... Som sagt en ny är inte SÅ dyr.
 
Sv: Babyskydd

Har nu tittat på en Akta Graco Autobaby II för 1295.-. Någon som har erfarenhet av dem? Verkar vara smidiga att använda då man slipper krångla med bilbältet varje gång, utan bara trycker ner babyskyddet i "hållaren".
 
Sv: Babyskydd

har du kollat på testen som har gjorts med bilbarnstolar?

Nu är det inte just babyskydd dom har testat men aktas modeller med bas har inte klarat de testet.

Vid krock har stolen släppt från basen.
Hur pålitligt detta test är har jag ingen aning om dock.
Någon påstod att dom hade använt för tunga testdockor i stolarna.

Men akta har ju ett bra rykte så...
 
Sv: Babyskydd

Jag har sett krockbilderna på Logico S det verkade som om den betede sig som man kan förvänta sig av ett babyskydd (det fjädrade tillbaka en del men lossnade aldrig) Så därför köpte jag en sån:)
 
Sv: Babyskydd

Har nu tittat på en Akta Graco Autobaby II för 1295.-. Någon som har erfarenhet av dem? Verkar vara smidiga att använda då man slipper krångla med bilbältet varje gång, utan bara trycker ner babyskyddet i "hållaren".

Det är mycket smidigt med basen!!!! Ska man bara ha stolen i en bil är det aldrig något klydd!

Vi har varit jättenöjda med våra Autobaby!

/Timsetim
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 426
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 205
Senast: Liran
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 957
Senast: mars
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 492
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp