Babymonitor

Enya

Trådstartare
Jag undrar hur lång en babymonitor sträcker sig? Alltså räckvidden, heter det nog.

Barnen är inga små barn, yngsta är 4 år men tänkte att jag skulle behöva en sådan till när jag är ute med hundarna på kvällen och liknande, vill kunna gå längre.

Sv: Babymonitor

Satsa på en B R A walkie talkie istället som exempelvis jägare använder sig av.

Men känner du verkligen att du kan lämna barnen längre stunder på kvällen än en "snabbrastning" ? Hur gammal är den äldsta av dina barn?

Han blir 9 i februari och det rör sig om när de sover, inte annars. Då får de vackert följa med mig alternativt att jag är i närheten bara.

Vad är det för längd på promenaden vi talar om? Förslaget på 300 m ger ju en kvällskiss, men ingen längre promenadsväng.

Det finns billiga walkie-talkie som räcker ett par km. Jag har en och man kan ställa in den å att den sänder auotmatiskt vid ljud, utan att man behöver trycka in knappen. (precis som en babyvakt)
Nackdelen är att du kanske får in andra på samma kanal, jag har tex e4 an i närheten och kan få in lastbilar ibland.

Det låter ju riktigt bra!

När de sover så sover de så risken att de vaknar när jag är 1 km bort är väldigt liten. Vaknar de och jag inte är där så blir de inte rädda då de ju är vana vid att jag är i källaren och ute med hundarna runt knutarna.

Det låter ju riktigt bra!

När de sover så sover de så risken att de vaknar när jag är 1 km bort är väldigt liten. Vaknar de och jag inte är där så blir de inte rädda då de ju är vana vid att jag är i källaren och ute med hundarna runt knutarna.

Jag hade inte lämnat dem. Du kan inte veta om de vaknar och blir rädda när du inte finns i närheten eller inte kommer in på bara någon minut.

Varför skall du gå kilometerlånga promenader efter det att barnen lagt sig?

Jag hade också varit orolig för att något händer dig när du är borta.

Satsa på något walkie- talkieliknande så att du kan hålla kontakt med dem i så fall, inte bara höra om de vaknar! Och jag hade inte ö h t knallat i väg på kilometerlånga promenader med sovande barn hemma. Tänk om något händer dig på vägen?

Känner faktiskt lite likadant.. Jag har fruktansvärt dåilgt samvete när jag går ut o fodrar... O då kan inte mitt barn ens hitta på något hyss själv ännu...
Jag had nog inte vågat lita på att de sover så jag hade vågat mig iväg...

I agree.

Att förlita sig på att en 9-åring ska ta hand om och trösta är lite väl, men det värsta är dock om det händer föräldern något på promenaden =/

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 514
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 357
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 986

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka