Babykläder för dummies

@Retro Och små fötter har de faktiskt ofta också! Vad som kan vara värt att tänka på är att de ofta inte smutsar ner vare sig strumpor eller mössor särskilt, så man behöver inte ha särskilt många. Visst kan man drabbas av en exploderande blöja eller dylikt, men är det inte extremt klarar sig ofta både huvud och fötter ... :p
Man kan ta av mössan först om bodyn behöver dras över huvudet menar du? ;-)

Gäller det här även om båda föräldrarna har gigantiska huvuden? :-)

Jepp :D

Alltså just när de kommer så har ju huvudena blivit hopklämda (om de föds vaginalt i alla fall). Så jag tror att de flesta har ganska små huvuden. Har dock inga belägg för den saken :p

Tror det var @Miks som visade mig det, att man kan dra av bodysarna neråt när man ska klä av bebisen. Jag började praktisera det genast och har hittills bara stött på en enda body (nu i strl 68) som varit för tajt i halsen för att det ska gå. Det finns alltså ingen anledning att dra bajsiga bodys över huvudet!

Inte nödvändigtvis ;) dottern är född med stort huvud och stora fötter. Använder idag oproportionerligt stora skor men vi har mätdon för fötter och vet att det är den storleken hon ska ha.

Ett tips förresten: onesies/overaller i minsta storlekarna bör ha dragkedja/knäppning ner på benet. Vi hade några där dragkedjan slutade ungefär vid blöjkanten och som hade knäppning i grenen. Praktiskt vid blöjbyte men hopplöst opraktiskt när man skulle klä på och av. Om dragkedjan går längre ner kan man lägga bebisen på overallen och lirka in benen.

Mina absoluta favoritplagg är förövrigt ullunderställ från polarn o pyret i strl 50-56. Dom funkar fortfarande nu när hon drar 62 i allt annat! Magiskt stretchiga, temperaturreglerande och varma även om dom blir fuktiga <3.

Ett tips förresten: onesies/overaller i minsta storlekarna bör ha dragkedja/knäppning ner på benet. Vi hade några där dragkedjan slutade ungefär vid blöjkanten och som hade knäppning i grenen. Praktiskt vid blöjbyte men hopplöst opraktiskt när man skulle klä på och av. Om dragkedjan går längre ner kan man lägga bebisen på overallen och lirka in benen.

eller så drar man den över huvudet med dragkedjan stängd och knäppningen öppen och knäpper grenen när allt är på plats :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 017
Senast: lizzie
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att reda ut vår snart treåriga stövarhanes beteende, jag känner att när jag försöker tänka igenom detta själv fastnar...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 396
Senast: escodobe
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 671
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar