B-sida på en skiva?

B

_billie_joe_

För ett tag sen köpte jag en Green day skiva "American Idiot". För några dagar sen fick jag reda på att det finns en "b-sida" på den med några låtar. Jag har försökt hitta låtarna, men inte kunnat.... Jätte tacksam för svar! :bump:
 
Sv: B-sida på en skiva?

B-sida är låtar som tänkt vara med på albumet men som inte kom med ändå.. Finns på singlar och att ladda ner på internet of course..
 
Sv: B-sida på en skiva?

Vissa skivor kan man vända på och spela ovansidan....... vet inte hur det är med G D´s skiva dock.
 
Sv: B-sida på en skiva?

B-sidor är som någon annan sa låtar som inte kom med på skivan.
S.ka. hidden tracks kan man hitta lite varstans. Tex så kan sista låten följas av ett par minuter tystnad för att sen komma igång igen, på nån skiva vet jag att det gått att spola tillbaka på första låten, så att tiduret visar på minus, så att säga.
Oftast är det bara trams dock ;)
 

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
976
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
904
Senast: corzette
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 362
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp