Azorerna i november

kamomillo

Trådstartare
Är det någon som vet vilket väder de kan tänkas bli i Azorerna i November?
Min vuxna son ska dit och han hade fått veta att de kunde bi rätt kallt, men... För en fjällunge som han, är kallt typ -30 grader :angel:
Är det någon som varit dit förresten?
Jag måste erkänna att jag inte ens visste var det låg :o

* Jenny *

Runt de 20-nånting har jag för mig (mina föräldrar har varit där 7 gånger tror jag). Kan dock komma regn eftersom det är lite höjder här och där på öarna.

Runt de 20-nånting har jag för mig (mina föräldrar har varit där 7 gånger tror jag). Kan dock komma regn eftersom det är lite höjder här och där på öarna.

Tack! Eftersom dom varit där flera gånger tar jag för givet att det är en trevlig ö? :)

* Jenny *

Tack! Eftersom dom varit där flera gånger tar jag för givet att det är en trevlig ö? :)

* Jenny *
Det är jättefin natur. Grönt och kullar. Bra om man gillar att vandra. Fanns varma källor som man kunde bada i. Vi åkte till ett vattenfall som vi badade i.
Många pratade hyfsad engelska vilket gjorde det enkelt att ta sig runt, vi åkte mest lokalbuss. Kändes också som ett väldigt tryggt ställe att vara på.

Var där en gång, jätte fin natur och ett måste att hyra bil så man får se mer :). Dock så är det ju mitt ute i Atlanten = havet är kallt och det är täckt av moln nästan hela tiden :), kan också skifta mellan strålande sol, ösregn och tät dimma på bara några minuter :p. Men jätte jätte fint :)

Jag tycker hemskt mycket om Azorerna och skulle gärna åka tillbaka. Var där i slutet av augusti och det var strålande sol med temperaturer runt 30 grader varje dag. Kan dock tänka mig att det är lite sömnigare (och kyligare) under lågsäsong i november, men det är oavsett vilket en fantastiskt vacker ö med mycket att upptäcka. Har han tur finns det fortfarande delifiner och valar kvar i vattnen när han är där. Avundsjuk på din son!

Jag tycker hemskt mycket om Azorerna och skulle gärna åka tillbaka. Var där i slutet av augusti och det var strålande sol med temperaturer runt 30 grader varje dag. Kan dock tänka mig att det är lite sömnigare (och kyligare) under lågsäsong i november, men det är oavsett vilket en fantastiskt vacker ö med mycket att upptäcka. Har han tur finns det fortfarande delifiner och valar kvar i vattnen när han är där. Avundsjuk på din son!

Åhhhhhh! Delfiner :love: Jag önskar att jag kunde åka i hans resväska :angel:

* Jenny *

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 669
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 303
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 451
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 945
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama