Sv: Avtravning, ny gångart?
Min fd medryttarhäst, en fjording, travar i fyrtakt ibland! Så det går faktiskt.
Min fd medryttarhäst, en fjording, travar i fyrtakt ibland! Så det går faktiskt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, ni det är inte något som är att stå efter, egentligen.
Det är balanstrav och i kombination med påskjut blir det väl¨nåt liknande "travartrav" dvs det är benrörelser utan rygg, eller med spänningar i ryggen. Upphetsade hästar av alla raser kan åstadkomma det, men det är inte något man vill ha i ridning pga att där vill man ha en rörelse genom kroppen på hästen och inte en stum spänd rygg.
Araber är ju experter på det och det är också vad man visar upp på utställningar mm.
Hon är svensk ridponny, 50% angloarab, 25% sv hbl, resten lite blandat. Men ingen islänning whatsoever.
Lite blandat... jadu, det finns nog spec. gångartsraser i henne då..hur långt bak vet du stammen?? Jag e fd släktforskare...kan luska lite om du pmar hela stammen. Eng fbl har lite passgångarblod i sig om jag inte minns fel!!!
Som sagt, jag kan minnas fel! Iaf så kan jag forska lite om jag får veta vilka hästar (med stamboksnr) som finns i stamtavlan, det sista ledet räcker nog...
Som sagt, jag kan minnas fel! Iaf så kan jag forska lite om jag får veta vilka hästar (med stamboksnr) som finns i stamtavlan, det sista ledet räcker nog...