Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Din ponny som travade konstigt hade halvblod mm i sig!
Men du om du letar fullblod har du en säkrare källa här:smirk:
http://www.pedigreequery.com/
Ang de andra raserna minns jag inte nu men kan ta fram vad de hette, men det är rätt ointressant i den här frågan.
Vill du lära dej mer om fullblodsforskning kan du läsa här. Du kan nog hitta stofamiljerna där, peka gärna ut passgångaren
http://www.tbheritage.com/index.html
Det var den övre jag använde (samma källa), och jag skrev "om jag inte minns fel" :smirk:
Eng fbl har lite passgångarblod i sig om jag inte minns fel!!!
Men var kommer mitt rena fullblods tölt ifrån? Är det ännu en sak som han har hittat på själv?
Men var kommer mitt rena fullblods tölt ifrån? Är det ännu en sak som han har hittat på själv?
Det är nog en form av vanligt simpelt taktande som du uppfattar som tölt, sitt inte och rid så det skadar hästen. Jag antar att den blir het och du sitter och håller a la töltridning, och det blir taktande steg. Släpp fram och mjukna i handen, och ta tillbaka igen istället. Tölt sker med spänd rygg, inte nyttigt, samma för taktande och balanstrav!!
Oj, nu kommer snart isismaffian och biter dig i töltbenet!
KL
Ja, ni det är inte något som är att stå efter, egentligen.
Det är balanstrav och i kombination med påskjut blir det väl¨nåt liknande "travartrav" dvs det är benrörelser utan rygg, eller med spänningar i ryggen. Upphetsade hästar av alla raser kan åstadkomma det, men det är inte något man vill ha i ridning pga att där vill man ha en rörelse genom kroppen på hästen och inte en stum spänd rygg.
Araber är ju experter på det och det är också vad man visar upp på utställningar mm.
Glömde ett knapplån, inte riktat direkt till dig.
Det är regelrätt tölt, inget taktande eller liknande. Givetvis sitter jag inte och rider/provocerar fram det, har jobbat i 2 år för att hans ska sluta. Men han "glömmer" traven när det är nåt kul på gång.
Ridtips behöver jag då rakt inte!