Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du säger vad du tror, jag tror på familjen som rider i norska landslaget för islandshästar och var i a-final i bla töltgren som säger att han definitivt töltar.
Och, som sagt, jag jobbar för att få bort den helt.
Nej, inte riktigt. Här är det en långsam gångart, om han är spänd och taggad, och vill, vill vill och i princip 'trampar luft på stället' sin iver att komma iväg, gärna i galopp, så kan det bli syntax error när jag ber om exvis trav, han blir kvar i 'trampa luft' stadiet, och det där 'konstiga' dyker upp. Går inte fort allt, är väldigt bekvämt att sitta i som sagt, ryggen rör sig nada. Väldigt 'mjukt' känns det överlag. Ser inte vad bakbenen gör ju, men det är höga knän och mycket 'upp och ner' på stället med fram.
Driver jag ur den så kan han öka den lite, men ganska snart blir det oftast galopp bak då.
Inga enorma kliv bak alls - tvärtom! Inte direkt på framdelen heller, men inte på bakdelen alls heller.
Norska landslaget för islandshästar Jaha?
Lägg ner din attityd, vad vet du om min ridning och mina tränare?
:smirk:Bukefalos!
Alltså, de rider (hela familjen, 3 st) och tävlar islandshästar i norska landslaget, visste inte riktigt hur jag skulle formulera det! Man kan ju inte skriva "norska islandslandslaget" (jmf norska hopplandslaget). Men de kan sin sak, och han töltar. Vi bor nära varandra och jag har tränat dottern i hoppning, så de har sett honom många gånger. Givetvis är det ingen jättefin 10-poängstölt, men tölt är det.
Som sagt, ridinstruktioner behöver jag inte över nätet av någon som aldrig sett hästen.
Fast om det är så att det absolut inte finns töltanlag i fullbloden återstår ju endast 2 alternativ:
1) Din häst är inte ett rent fullblod
2) Det är inte tölt din häst uppvisar
mina hästar kan göra en slags "flyg-trav" när dom är helt lösgjorda, får lång tygel och är pigga (det är dom jämnt). det är som en vanlig trav men svävmomentet blir längre.
Men jag har läst i en bok att det faktiskt finns fullblod som kan tölta. Vet inte det är vetenskapligt bevisat eller så, men så stod det i alla fall.