Avstängd för att man tävlar träningstävling?

Sv: Avstängd för att man tävlar träningstävling?

Kan man inte? Här skulle det betyda att man löste medlemsskap i tre klubbar, vilket det inte alls är ovanligt att folk gör.
/Sussi

Nu kan jag ha helt fel, men är det inte så att man bara får vara medlem i två klubbar?

Det blir aldeles før dyrt sedantævlar man ju oftast inte i alla dicipliner då blir det inte så mycket ændå.

Nu vet inte jag hur det är i ditt distrikt, men häromkring kostar medlemskap runt 200 per år. Sååå dyrt blir det ju inte att vara med i några klubbar om det nu är tävla på klubbnivå man vill göra. Det är ju dyrare att lösa licens för att starta regionalt. Sen tycker jag det är för en bra sak, klubbarna är ju beroende av sina medlemmar, jag bidrar gärna lite här och där om klubben har något jag attraheras av. Det brukar ju medfölja fler bra saker med medlemsskap, träningar, clinics föreläsningar, ja, vad vet jag, som man får tillgång till via medlemsskap.

Få se om jag hittar några klubbar som e soppas billiga, jag betalar 650 till den klubben jag e medlem i.

Men gud så fånigt...

Känns som någon billig Jag-äger-dig formula. :crazy:

OJ! Vart är du medlem? Det var verkligen dyrt. Nu vet ju inte jag vart du bor exakt, men kollade upp några klubbar i göteborgsområdet, och den dyraste jag hittade kostade 325:-, annars låg de runt 200-300. :) Så du borde kunna hitta några lite billigare klubbar iaf. :)

*kl*

Hur funkar det med galoppen? Jag tänkte ev bli amatörryttare i galoppen så småningom och samtidigt tävla FT med mina hästar. Är det inte tillåtet då? Töntigt isf!

Det här undrar jag också eftersom jag har tränarlicens i galopp :)
Men jag antar att det är tillåtet eftersom SvRF inte kan erbjuda galopp?

Och på en så kallad Pay and Jump eller träningstävlingar så krävs ingenting vare sig av arrangör eller av deltagare.
Det enda kravet är att det inte delas ut pris.

Personligen tycker jag att dt är helknepigt.

Svarar mig själv. Jag har pratat med en representant från SvRF som svarade att;

De grenar som SvRF ej kan erbjuda, ex galopp, western, trav m.m FÅR man starta i även som tävlande medlem i SvRF eftersom de går under egna "förbund" med tillhörande försäkringskrav.

Man får också starta träningstävlingar, pay and jump och liknande OM KLUBBEN SOM ORDNAR DETTA ÄR MED I SVRF.

Detta, därför att SvRF inte vill se unghästar etc ute på 1.50 hoppningar, för svåra program etc. Det förekommer tydligen då och då och detta är inget förbundet står bakom. De har dessa regler för hästarnas skull. En klubb medlem av SvRF följer deras regler och får ordna tävlingar fritt därefter så länge de följer reglerna. Oavsett om det handlar om en MSVA eller en träningstävling med lokalbefolkningen som deltagare :)

Om træningstævlingar ær lov och øppna før fler en enbart klubbmedlemar blir det ju genast mycket enklare:laugh:

Iallafall mina närliggande klubbar har vissa träningstävlingar där man betalar en viss summa för medverkande om man är medlem i klubben. En liten extra summa om man inte är medlem, t.ex 50 :-

Huruvida detta är tillåtet eller ej vet jag inte men jag tycker det är en bra lösning istället för att tvingas gå med i alla klubbar i närheten som ordnar träningstävlingar... Speciellt för mig som bor i stockholm och har löst licens och tävlar för en värmländsk klubb är det praktiskt ;)

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
181
Senast: tott
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 244
Senast: Acto
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod