Avslappnad hund

Erikaa

Trådstartare
Idag är jag på besök hos min mamma, och jag fick nyss reda på att min syster ska komma också, med en valp. Och som jag vet att min hund beter sig de första 2 minuterna när hon blir så glad vill jag inte dra in en valp i det där. I vanliga fall brukar jag sätta ner henne, ha ögonkontakt tills jag märker att hon slappnar av. Men jag tänkte, är det något som har flera avslappnings tips till en hund som blir för glad så hon kan lugna sig lite snabbare? ifall det inte skulle fungera att sätta henne. Har hört att vissa lägger sig på golvet med sin hund och bara ligger där nära tills den slappnar av, fungerar det? Behöver en massa tips! :D

Sv: Avslappnad hund

Det där är ju mycket en lydnadsfråga, att lägga sig och ligg still tills annat kommando ges.
Men visst funkar det att sätta sig på golvet och helt enkelt hålla i sin hund. Däremot är aktiviet=ögonkontakt, passivitet=ingen ögonkontakt.

Ögonkontakt ska vara hundens sätt att fråga "vad ska vi göra nu?", eftersom det inte ska vara någon aktivitet så skall ingen ögonkontakt hållas.

Sen ska din hund hälsa på valpen på rätt sätt, är det en liten valp presenteras bakdelen på valpen först, genom att man helt enkelt håller valpen mot den vuxna (naturligvis säkra/snälla hunden) med rumpan först sas.
Då slickar den vuxna hunden i sig valpkiss, som både innehåller information om att det här är en valp, plus värdefulla lung-hets-hormon.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 491
Senast: ako
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 340
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 016
Senast: Snurrfian
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur