Avramling?

Sv: Avramling?

Solvira skrev:
Om man rider i mål och -sen- ramlar av, vad gäller då?

då är man ju redan i mål så då gör det inget att man ramlar av skulle jag tro

det händer inget du får sitta upp och rida ut lika om du ramlar av innan startlinjer är det bara hoppa upp och tävla.

ingenting..alltså du blir inte straffad på något sätt eftersom du gått imål. har själv sett det på en tävling..ryttaren var tom påväg ut över staketet..:D

Jag har provat två gånger... :o Resultatet påverkas inte av det.

md5krist skrev:
Jag har provat två gånger... :o Resultatet påverkas inte av det.

naaw stackare! :rofl:

det är hemskt pinsamt när hästen själv tycker att han har varit så duktigt att han slår några glädjesprång och man råkar flyga all världens väg då efter mållinjen :o :D

----------------------

star quality all over my name

*låna knapp*

men hur är det om man trillar av utanför staketet under pågående ritt med hästen kvar inne på banan, då ramlar man inte av INNE på bana utan utanför.. för reglerna är väl sådana att man inte får nudda marken PÅ banan under pågående ritt? eller? (har sett för många hängade fälttävlansryttare som tar stöd med händerna mot hinder och kravralr sig upp på hästen igen för att komma upp utan att nudda marken.. har t.o.m sett en där hästen gick omkull och hästen reste sig och de red vidare.. ryttaren lämnade aldrig sadeln *drömma om det knäslutet*)

Senast ändrad av en moderator:

BeastieBabe skrev:
*låna knapp*

men hur är det om man trillar av utanför staketet under pågående ritt med hästen kvar inne på banan, då ramlar man inte av INNE på bana utan utanför..

Mardrömmen för dommaren... brrrr, där gäller det att kunna sitt TR

Jag har hört att man numera blir utesluten om man ramlar av efter mållinjen... Förut hände ingenting, men nu pågår ritten tills det att man lämnar banan! Tror inte att det är nått jag drömt...
Kanske någon bör slå upp och kolla i TR vad som gäller nu...?

Kan funka!! Gäller att hänga tag i staketet då om man ska ramla av! Liiiite problems med att sitta upp igen utan att nudda marken bara... Och få hästen att inte hoppa resten av banan själv när man har "lämnat" banan...

Det är fortfarande helt ok att trilla av efter mållinjen :smirk:
Derimåt om du river sista hindret och bommen ligger och gungar
i skållan, den ligger kvar när du paserar mål, men ramlar ned innan du lämnar banan, innebär det fyra fel!

Ja, det var ganska genant. En av gångerna var dessutom inför jättestor publik. Sista diagonalen hade jag hjälmen över ögonen och min fina häst kämpade helt på egen hand. Efter mål såg jag ingenting, inte väggen heller... När hästen dessutom protesterade mot att få klara sig helt själv genom att bocka lite efter sista hindret och sedan kastade sig undan väggen i sista sekund så fortsatte jag rakt fram, in i väggen...

Köpte en ny hjälm som sitter bättre efter det... :rofl:

Såg en ponnyryttare som ramlade av på en mur, under pågående ritt. Hon ställde sig upp på muren, fick hästen framledd av en snäll funktionär, hoppade upp och fortsatte ritten. Oj vilka applåder hon fick!!

Ponnyn min var väldigt busig på en tävling en gång för flera år sedan. Han bockade av mej innan vi hade fått startsignal. Så jag hoppade upp och red en felfri runda med snabbast tid. Sen åkte jag i backen efter alla applåder efter mållinjen igen.
Men vann gjorde vi. :p
Den prisutdelningen var en av de roligaste jag varit på dessutom. :angel:

heeeej!! var d på breeders förra året?? för du har väl ett sto efter jeopardy som du tränar för lindelöw?? =) kram

ja man får väl vara lite vig och ställa sig på staketet och försöka hoppa på hästen igen (utan resten av rodeoskolorna när man väl lyckas göra en snygg upphoppning :D )

portos skrev:
BeastieBabe skrev:
*låna knapp*

men hur är det om man trillar av utanför staketet under pågående ritt med hästen kvar inne på banan, då ramlar man inte av INNE på bana utan utanför..

Mardrömmen för dommaren... brrrr, där gäller det att kunna sitt TR

mm man undrar juh vad det står om det.. har juh inget TR ja efterosm ja inte tävlar.. kanske nån annan har?

Jo, så var det... Man väljer ju sina tillfällen. :p
Vad mycket du vet... Känner vi varandra kanske? :)

Liknande trådar

Gnägg I mina efterforskningar till min bok ramlade jag på den här filmen från 1929 från armens rid- och körskola. Kanske finns det fler här...
Svar
9
· Visningar
1 167
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 356
Senast: fio
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 514
Senast: Sesca
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning för young rider, junior och children är igång, så här följer du mästerskapet.
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur