Avmaskningsmedel med utgånget datum?

lady_vip

Trådstartare
Jag tänker alltid efter jag gör något... Avmaskade idag då det äntligen blivit lite kallt och kom på efteråt att kolla datumen på sprutan, den ena gick ut 07 2005, Bimectin.

Ska jag göra om det eller det verkar som det ska ändå? Om jag ska göra om det, inom vilket tidsperiod kan jag göra det?

//E

Sv: Avmaskningsmedel med utgånget datum?

Jag skulle inte göra om det. Om du tvekar så kontakta tillverkaren.
Vill du ändå göra om beh så vänta minst en vecka.
PL

Sv: Avmaskningsmedel med utgånget datum?

De har aldrig haft särskilt mycket mask, så jag brukar vara försiktig med avmaskning. Får avmaska tidigare till våren istället.

//E

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 890
Senast: starcraft
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 498
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 536
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?