Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
VI har bara två hagar som är sommarbete och dit har de inte flyttat än. Jag förseslog för stallägaren att vi skulle spara de hagarna i sommar men då kommer betet inte att räcka. Ska försöka tala för att vi kan stödfodra med hö i de hagarna de redan går i och mocka bort så mycket vi kan.Japp, om alla gått överallt så kan smittan finnas överallt. Viktigast är avmaskningen efter betet när ni byter till vinterhagar.
Mocka den han gick i, efter avmaskningen är stora blodmasken borta så mer avmaskning för den behövs inte. Däremot skulle jag avmaska om 8v igen, då med rent ivermektinpreparat.Fick hem ny häst som släpptes i hage tillsammans med min häst. Tog träckprov och han hade 725 epg. Avmaskad med equimax. Fått svar på blodmask och han har stora blodmasken. De gick i den här hagen en vecka och släpptes sen över till sommarhagen.
Hur ska jag gå vidare för att det här ska försvinna?
Avmaska några gånger i sommar och höst? När kan den första hagen användas igen? Kommer att betas av kor någon gång i sommar och används till större delen som vinterhage men hästarna brukar beta där även någon gång på sommaren.
Sommarhagen bör väl inte vara smittad? Bara en tråd mellan dessa hagar.
Om det inte finns möjlighet att mocka hagen dom gick i. Sprang runt och sket överallt och även ganska lös skit. Svårt att hitta allt.Mocka den han gick i, efter avmaskningen är stora blodmasken borta så mer avmaskning för den behövs inte. Däremot skulle jag avmaska om 8v igen, då med rent ivermektinpreparat.
Tack för svaret och hjälpen.Sitt bästa... ska det vara en varm o torr vecka så ut och slå sönder bajshögarna så de torkar ut.