@morningmist fast Vidilab och SVAs veterinärer är ju just veterinärer?
Jag har som sagt inget öht att invända ang. Madick, blir konstigt i sammanhanget att folk som frågar reagerar som att det skulle vara ngt mot Madick? Jag känner snarare en förvåning att folk anlitar ett diskussionsforum öht ang. hälsofrågor på häst, det reagerar de flesta på allmänt och även forumet själva, men gällande mask är det en annan sak? Jag förstår inte öht kopplingen att ngn inte skulle kunna se min kritik rent objektivt skiljt från ngn enskild "expertis" osv utan bara rakt av för vad kritiken i sig står för? Ni hade samtliga haft samma reflektion om det gällt ngt annat hälso/veterinärmedicinskt råd för djur oavsett vilket djur på sociala media. Men som sagt - det har inget öht att göra med nämda Madick öht, jag har fullt förtroende för dennes kunskap i sig.
Blir mest fascinerad över bakutsparkarna från enskilda när man påtalar ngt som inte bara handlar om det enskilda fallet mask utan gäller allmänt.....
Känner som sagt i övrigt inte riktigt igen att veterinärer år 2014 är så dåligt insatta ang. parasitkontroll och behandling. Sorgligt om det är så som flera redovisat att veterinärer tydligen ordinerar märkliga saker som strider mot kunskapen som finns i sig. Jag känner som sagt inte igen det alls, och rör mig ganska brett. Är jag tveksam och vill ha en andra oppinion så finns det väldigt etablerade källor som sagt tex labbens egna veterinärer och SVA.....
I övrigt säger jag som jag sagt förrut: väldigt många av frågorna i tråden är otroligt basala, till gränsen att jag skulle vilja säga att det hör till väldigt grundläggande allmänkunskap att själv kunna, så att man sen kan bedöma om veterinär har koll i sig om man rådfrågar och det verkar rimligt eller ej ang. svar.
Känns som jag trampat en del på tårna i och med min kritik i sammanhanget och det är ju tråkigt, men tror om ngn verkligen vill läsa andemeningen av det hela, förhoppningsvis kan se vad jag avser.