Avmaksning på recept

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Catthhh
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 779
Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Catthhh

hur tror ni det kommer påverka hästvärlden?
Kommer veterinärer skriva ut preparat utan träckprov?
Kommer folk skita i att kolla då träckprovet kostar o sedan veterinärens recept?
Skulle vara kul att höra vad ni andra tror o tänker lite om denna sak.

Sv: Avmaksning på recept

Alltså allvarligt - har man så dåligt ställt att man inte kan köpa avmaskningsmedel eller ev träckprov - då kanske man inte ska ha häst öht!!
Jag menar vad gör den personen om hästen blir sjuk/skadad då??!! - säger att hästen får vänta tills jag får pengar innan jag ringer vet./hämtar ut medicin!!! Alltså har man häst vet man ju om att de ska avmaskas ibland och då får man väl sätta undan pengar då om man tycker avmaskning är för dyrt att ta direkt ur månadskassan

Ibland blir jag så förundrad över att det ens går att fundera i vissa banor!!!:crazy:
(inget påhopp på dej TS jag förstår att du bara la ut en frågeställning)

Senast ändrad:
Sv: Avmaksning på recept

Precis så är det ju men jag tror många kanske skiter i träckprov just för kostnaden o är vet hårda vilket e borde vara för att skriva ut maskmedel(annars har ju faktiskt inte detta påhitt någon effekt om vet skriver ut hur som haver) så bör det ju krävas att mankan redovisa träckprov...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
390
Senast: animalasia
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: Amk
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 742
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
709

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka