Avlivningsmetoder..samt maskrosor.

Sv: Avlivningsmetoder..samt maskrosor.

Våran grannkanin dog förra sommaren, forsade mask ur honom också! de ringde tillveterinären som sa åt dem att ge honom avm medel och komma in nästa dag om han blivit sämre. Han blev sämre, de for in, men han dog hos veterinären innan de hann göra något. Hemskt tråkigt!

Nu blir man gaggig själv också när man läser det här. Min kanin är 4 år, pigg och glad. Han får grönsaker/frukt morgon + kväll, samt hö, vatten och gräs. Han får torrfoder (pellets med hög fiberhalt) då och då, några ggr i veckan.

Finns det något bra tillskott som man kan ge till, för att förebygga just sådant här? Vill gärna ha tips "känner mig okunnig", om inköpsställen, verkan, dosering mm.

Sv: Avlivningsmetoder..samt maskrosor.

så länge kaninen är i bra hull, fint musklad och fint pälsad behöver man inte oroa sig för att den ska bli sjuk av bristtillstånd på något ämne.
jag ger rutinmässigt b-vitamin vår och höst vid pälsfällning och sättning, samt avmaskar vår och höst eftersom mina kaniner går lösa på tomten.

Liknande trådar

Hästvård Har en liten shetlandsponny (6 år)som vi har haft väldigt otur med. Före hon kom till oss gick hon på fri tillgång, bete på sommaren...
Svar
5
· Visningar
1 751
Senast: Lindon
·
M
Övr. Djur Nu ska jag dra hela den här historien då... Det började för ca 1 år sen då min kanin började få besvär med andningen.. Det började...
2
Svar
20
· Visningar
2 560
Senast: Mandaz
·
B
Hästvård Ska försöka skriva det här så kortfattat som möjligt så att ni lättare kan läsa. :angel: Det hela började för 3 veckor sedan med att...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 288
Senast: Iso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar