mataii
Trådstartare
Har nyss kommit hem från stallet och är nu i mer eller mindre chocktillstånd. Alla bitar börjar falla på plats och nu börjar det gå upp för mig att det hon berättat faktiskt är sant. Min lilla Raggesnutt ska avlivas på onsdag....Han ska tydligen köras till Kolmårdens djurpark där han ska avlivas för att sedan bli tigermat. Det är så fruktansvärt orättvist! Han är världens snällaste och mysigaste här. Han har nog aldrig gjort en fluga något ont i sitt snart 30 åriga liv, och nu ska han blir tigermat!!!
Jag har inte känt honom i mer än 2 år, men han är det bästa häst jag någonsin träffat. Han är alltid glad och gör allt man ber honom om. Trots sin höga ålder är han som en yster unghingst att rida. Han verkligen älskar att få arbeta och springa..
Som någon kanske läst i tidigare trådar är han inte min, utan jag har haft honom och en islänning, pysslat, ridit och allt som hör till, så i mina ögon är dom mina, och betyder verkligen allt!
Det är alltså inte jag som valt varken avlivningsätt eller omhändertagandet efteråt....
Hur hade ni burit er åt i en sån här situation? Vad ska jag göra för att klara mig igenom detta? Jag vet inte ens om jag klarar att åka och säga hejdå imoron eller på onsdag. Kommer jag ångra det om jag inte göra det?
Bifogar en bild så får ni se underverket.
http://s168.photobucket.com/albums/u188/mataii/?action=view¤t=IMGP1105.jpg
Jag har inte känt honom i mer än 2 år, men han är det bästa häst jag någonsin träffat. Han är alltid glad och gör allt man ber honom om. Trots sin höga ålder är han som en yster unghingst att rida. Han verkligen älskar att få arbeta och springa..
Som någon kanske läst i tidigare trådar är han inte min, utan jag har haft honom och en islänning, pysslat, ridit och allt som hör till, så i mina ögon är dom mina, och betyder verkligen allt!
Det är alltså inte jag som valt varken avlivningsätt eller omhändertagandet efteråt....
Hur hade ni burit er åt i en sån här situation? Vad ska jag göra för att klara mig igenom detta? Jag vet inte ens om jag klarar att åka och säga hejdå imoron eller på onsdag. Kommer jag ångra det om jag inte göra det?
Bifogar en bild så får ni se underverket.
http://s168.photobucket.com/albums/u188/mataii/?action=view¤t=IMGP1105.jpg