avla på vuxen katt..

ameo

Trådstartare
Moderator
Vid vilken ålder anser Ni att det börjar bli för sent att para en hona för första gången?
Jag har fått erbjudande om att överta en raskatt som är mkt lämplig för avel, vilket ju intresserar mig, men vet inte om hon börjar bli för gammal... Tänker dock inte berätta mer än så här, då det inte är relevant för frågeställningen :p

Sv: avla på vuxen katt..

Jag känner en kille vars katta käkade piller ,men när hon var 7år lyckades hon bli dräktig och fick fyra välskapta kattungar. Hon fick även fler kullar efter den ,så dom kan klara av det även om dom inte har hafr ungar innan,sen om det är att rekomendera vet jag ej. Detta var en vanlig bonnkatt.

Sv: avla på vuxen katt..

Det är klart det kan gå bra, men riskerna för komplikationer ökar ju betydligt ju äldre katten blir.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 127
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 489
Senast: Praefatio
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 602
Senast: Raderad medlem 147980
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 614
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka