L
lill_sessan
Sv: Avla på min hane?!
De ville ha fram hundar med bra mentalitet till vallning och sällskap. Vilket min hund än så länge passar in i... Dock som sagt har jag inte fått göra mentalitetstest vilket gör mig lite ledsen. Men de ska väl gå och fixa på något sätt.. hoppas jag...
Jo jag håller med dig det är alltför mycket oseriösa folk som parar och skaffar valpar för att tjäna snabba pengar. Tråkigt
Vad var deras mål med valparna när de ville ha fram din hund? (missförstå mig inte, jag tror mycket väl att han/hon är jättefin)
Det finns en viss form av blandrasavel som jag kan förstå.
Bland annat korsar man ju siberian husky/vorsteh för att få en ultimat slädhund. Då har dom ett mål och hundarna verkar uppenbarligen väldigt bra på sin sak.
Sen om ngn ras behöver öppna sin stambok för att förädla/förbättra sin ras eller bara spä på blodet lite. Men det är ytterst sällan sånt görs.
Tyvärr är det en oseriös "verksamhet" utan grund som dominerar.
De ville ha fram hundar med bra mentalitet till vallning och sällskap. Vilket min hund än så länge passar in i... Dock som sagt har jag inte fått göra mentalitetstest vilket gör mig lite ledsen. Men de ska väl gå och fixa på något sätt.. hoppas jag...
Jo jag håller med dig det är alltför mycket oseriösa folk som parar och skaffar valpar för att tjäna snabba pengar. Tråkigt