C
Colombia_Girl
Sv: Avla på min hane?!
rasist skulle jag villja kalla det...=)
rasist skulle jag villja kalla det...=)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men hur är det med SKK? går det att regga valpar efter en tik som fött fram blandraser?
Jag tror man kommer undan med en tjuparning. Så var det förr iaf. Blandraskullen räknas dock som vilken kull som helst och eftersom man bara får registrera ett visst antal kullar efter en tik så "slösas" en bort. Valparna får inte heller säljas för mer än självkostnadspris (tror jag) så är man medlem i SKK ska det inte vara lönsamt att ta blandraskullar.
ohh detta var intressant, vad räknas som sjävkostnadspris?
har länge ansett att valpar är väldigt dyra nämligen...
ohh detta var intressant, vad räknas som sjävkostnadspris?
har länge ansett att valpar är väldigt dyra nämligen...
Jag skulle ALDRIG betala mer än 5000:- för en hund. För en blandras eller utan stamtavla skulle jag möjligen kunna ge 500:-.
Hundpriserna idag är ju fullständigt vanvettiga åt bägge hållen.
20000:- för en omeriterad dvärghund - tja du kan ju tjäna pengar på att avla på den.
6000:- för en schäfervalp från meriterad kennel, dom blir inte av med valparna. Och sen allt däremellan för alla sorts kombinationer.
Jag skulle ALDRIG betala mer än 5000:- för en hund. För en blandras eller utan stamtavla skulle jag möjligen kunna ge 500:-.