Avkommor efter arabhingsten Chock ox?

A

Alize

Någon som känner några sådana? Har bilder? Vet någon om de brukar vara duktiga på hoppning, dressyr? :bump:

Chock-avkomman jag känner till är en D-ponny som går FEI dressyr, och tävlar aktivt. En kompis till mig var medryttare på den för något år sedan. Har tyvärr inga bilder på henne...

Är inte Chocco som vi här på Buke hjälpte till att komma till Arab-EM efter Chock? (Dvs ponnyn som Path of Clovers skrev om ;)).
Borde i såna fall finnas nån länk eller nåt kvar (på dressyr, senior eller gnägg) ifrån vår insamling (och därmed bilder osv).

Min unghingsts mamma är efter Chock. Det är en mycket trevlig häst. Hon är inte så mycket riden dock.
Vet många otroligt trevliga avkommor till Chock. Han ger ofta bra temperament och ofta även ganska så stora avkommor även fast han inte är så stor själv.

Han är en av mana absoluta favorithingstar!!!

Tyvärr har jag inga bilder som jag kan visa dig.

// Anna

Min kompis förra arabhäst var efter Chock.
Han är f 97, skimmel och ca 153 i mankhöjd.
Jättetrevlig och intelligent häst som var duktig på framförallt dressyr.
Han lärde sig nya saker väldigt snabbt och var alltid väldigt villig att göra som man bad honom om.
Han var cool och snäll att hantera.

När det gäller hoppningen och terräng hade han kanske inte världens bästa teknik. :o Och så var han lite feg också. :D Hatade vatten, men vande sig såsmåningom.
Han tyckte själv att dressyr var mycket roligare (men matte ville hoppa).
Tidigare innan hon köpte honom hade han gått på galopp med ganska goda resultat. En senvarning satte stopp dock stopp för vidare galoppträning.

Här är lite bilder på honom. Det är jag som rider:
arab e. chock
en till dressyrbild
bild på huvudet
bild framifrån

Saknar honom lite faktiskt..... :love: :cry:

Visst är han fin! :love:
Zatyr heter han. Nu är han tyvärr såld till Åland.

åååhhhhåhhhhh. så fin.
varför vissar du alltid bilder på så fina hästar?
varför tar din kamera man/du (borde vara kamera man som fotar dig när du rider tänkte jag) så bra skarpa bilder för jämt?
åååhhhh.

Klart att man bara visar de finaste bilderna man har. :idea:
Hm, har ett antal att välja på också, säkert flera tusen. :o

Ja, den här pållen är jättefin, verkligen.... :love:
Och världens goaste temperament hade (har) han.

Min snubbe är fotograf, så det är en enkel match för honom att ta bra bilder. :cool:

Kan ju nämna att min Chocco faktiskt hoppade 1,55 både löst och uppsuttet som 4-åring.. :) Bilder på honom hittar du via länken nedan.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
Avel Jag undrar vilka dressyrhingstar (halvblod) det finns som man vet lämnar behagligt temprament. Och gärna lite kvalite för hoppning...
Svar
7
· Visningar
2 468
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 357
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Tjockistråden 4
  • Valet i USA