Avelstips - Ol Metta?

fejko

Trådstartare
Har ni något tips på en cool, liten ädel, hopphingst som kan passa mitt på sto1.72 lite älgig och stark (har lite svårt att sätta under sig). Ganska livlig och skuttig är hon också så det behövs inte mer av den varan.

Någon som vet om Ol Metta ger coola avkommor?

En annan hingst jag funderar på är Diabeau (eler hur det stavas).

Sv: Avelstips - Ol Metta?

Kan du tänka dig fryst så finns det väl bara en :love: Ol Mettas pappa Flipper D'Elle.

Hört mycket positivt om Flipparna - bara superlativ faktiskt. Hörde rykten om att någon skulle ta in på honom (tror h*n är buefalist dessutom) i år. Någon som vet något?

Ditt sto är ju likt mitt stora på många sätt, så jag har ju egentigen bara ett förslag! (Som jag inte får skriva här.)

Ska du betäcka i år?

Jag har sett alla utom Tornesch.

På bruksprovetsåg jag Empire och Avon.
Acacio har jag sett på hemmaplan.

Däremot har jag sett ett avkommor till Tornesch som jag gillar skarpt.

En till som jag gillar är Corland - men då blir det CdlB 2+3 vilket kan vara på gränsen...

En till som jag gillar är Corland - men då blir det CdlB 2+3 vilket kan vara på gränsen...

Nej för tusan inte mer Cor de la Bruyère! Men gärna lite Almé :d Men det viktigaste är att den är lätt och cool, mitt sto är på lite gränsen till för svår för mig (tittig och humör).

Cyllene: Uppriktigt sagt så vet jag inte :confused: Det är många parametrar som ska stämma. Jag fick ju killingar i år så jag har ju fått en förvarning om hur mycket jobb/oro det är ;)

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 646
Senast: Whoever
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 231
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 981
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 321
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V