avelsspärrad röd stoppskylt?

anna_anna

Trådstartare
Min kompis har precis köpt en rottweiler tik. När hon går in på skk står det att hunden är avelsspärrad, men det finns ingen "röd stoppskylt"

Hunden har hd A och ed 1.

Varför finns det ingen röd stoppskylt om hon är avelsspärrad?

Sv: avelsspärrad röd stoppskylt?

Det finns många orsaker till att en hund blir avelsstoppad. Det bästa är att fråga uppfödaren / förra ägaren. Sen kan man ju tycka att de borde ha informerat om detta när hunden såldes till ny ägare.

Stoppskylten kanske bara är där om hunden är avelsspärrad per automatik, PNP hos flattarna t ex?
I detta fallet har kanske uppfödare/ägare avelsstoppat hunden. ED 1 är väl inte avelsstopp per automatik?

Fat jag kan vara ute och cykla :D

Var står det att hon är avelsspärrad?

Jag tittade på 2 hundar som jag vet är avelspärrade. Den ena pga sjukdom och den andra på ägarens egen begäran. De enda ställen som jag kan se att de är avelsspärrade är just under den röda stoppskylten i avelsdata. I hunddata finns det ingen sådan text, eller några sådana skyltar.

Det brukar även stå under "notering" eller nåt sånt, på avelsdata.

Jag tror inte det där med auto stämmer, min hund har några avelsspärrade syskon och det är uppfödaren som spärrat pga skönhetsfel. Alla har stoppskylt.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 731
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 029
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 872
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka