Avelskunniga se hit!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare CARTIER
  • Startdatum Startdatum
C

CARTIER

Mitt sto har en tre åring efter Saigon som är jättefin exteriört men blir bara ca 160. Han hoppar jättefint. Mitt sto hoppar också fint enligt de kunniga. Problemet är att jag helst ville ha ett sto till dressyr som kan ta över efter mitt sto. Funderar nu på att betäcka henne igen till våren.
Hon är en ädel häst med bestämda åsikter men 100 % säker. Hon är efter Vivaldi-Urbino. Stofamilj 1. Mamman till mitt sto var elit. Jag kan skriva hela stammen om någon vill det.
Jag vill att avkomman blir lite större. Är långlinjerad då mitt sto är något kort över ryggen, fint steg.
Jag vet att jag inget kan om blodslinjer och liknande så snälla hjälp mig. Vad ska jag tänka,titta på:bow:

Sv: Avelskunniga se hit!

Jag vet inte hela ditt stos stamtavla med Twilight är en tjusig dressyrhingst som är känd för att lämna stort. Titta gärna närmare på dom.

Ja, det ska jag göra.

Hennes stam är e. vivaldi 753.Som är e. Napoleon 625- e.Iran 533-Chagall 455 och u.Josephine (13)- Juan.
Vivaldi är u. Brabina 10190-e. Brabant 448-e.Brabant 315. u.Lansy 6914-Lansiär 377.

Hennes mamma är Fia (1) 10487 e Urbino 430- Drabant 315-Kokard 135, Urbino är u. Nella 4763-Nerox207.
u. Fatima 111(1) 7024-Helmuth 350-Boh'eme xx u Fanny (1) 5659-Heristal

Ja, jag hoppas ni förstår:grin:

Det är Stall Millegarne som har Twilight.

Det är lättare att skriva Vivaldi - Urbino - Helmuth - Heristal - Largo - Stamer - Tribun - Zeus;) den avelskunnige har alltid koll på hingstarna.

Synd att avkomman e Saigon inte uppfyllde dina önskemål, jag har sett flera riktigt fina avkommor till honom.

Titta på Chirlon som jag tror kan motsvara dina önskningar.

Ja, det ska jag göra:laugh:

Hennes stam är:

e .Vivaldi 753 e Napoleon 625 -e Iran 533 - e.Chagall 455,
u.Josephine (13) 8620 - Juan 370
u. Brabina 10190 e Brabant 448- e. Drabant 315
u. Lansy 6914 - e. Lansiär 377.

u. Fia (1) 10487 e. Urbino 430 - e. Drabant 315 - e Kokard 135
u. Nella 4763- e Nerox 207

u.Fatima 111(1) 7024 -e Helmut - e. Bohe'me xx
u. Fanny (1)5659- e Heristal 224

Hejsan

Har kollat in båda förslagen och de är ju jättefina:laugh:. Blir lite orolig när jag ser att inte Twighlite inte är större.
Vad är det ni tittar på för att komma fram till de här två?

Twilight är inte så stor själv men han lämnar GRYMT STORT!

Chirlon bör kunna ge lite längre rygg vilket du önskar, hans blup visar att han bör ge den mankhöjd du önskar. Han rör sig väl och hoppar inte dåligt.
Dessutom kommer han från en hingstlinje som lämnat framstående hästar i alla dicipliner i generation efter generation.

Vad gäller Twilight kan jag inte låta bli att citera en anna bukare "han ser ut som en kanot över ryggen":D Han tilltalade inte mig.

Liknande trådar

Avel Jag har kollat runt och läst om massor av hingstar som kan passa mitt hann sto efter Wordly - Weltmeyer -( Walt disney från mamman sida)...
Svar
5
· Visningar
1 331
Senast: Kristall10
·
Avel Ja, nu så ska vi få hem vårat SWB-sto från fodervärden sådär lite hastigt, och funderar på vad vi ska ta oss till med henne. Först och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 575
Senast: Ramona
·
Avel Har funderat på att köpa ett sto till i avel tills nästa år, och ev. så kommer jag få låna kompisens sto nästa säsong. Stoet är E...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: Cutie
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 958
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka