avelsåret...

hjärter_dam

Trådstartare
hur har det varit?

häromkring (småland) tycker jag att det har varit väldigt svårt att få stona att ta sig, kan det månne bero på det dåliga sommarvädret?

har ni upplevt liknande eller har vi bara haft otur?

Sv: avelsåret...

Vi betäckte två ston -03 vilket resulterade i ett föl -04, ett jättefint hingstföl som ska sparas tills vidare. Betäckte två ston -04 och både är dräktiga så här långt.

Bägge stona tog sig på första brunsten så här var det inga problem med den biten.

betäckte ett sto 03 o fick e riktigt fin hingst 04 . inte betäckt 04 men ska betäckas nu i vår.
tog sej direkt 03 iaf.. visserligen naturlig betäckning (connemara)

Av 12 betäckta ston som betäcktes på station i somras är 10 dräktiga. Har inte upplevt att det varit något konstigt år. Fast vi har inte haft så regningt hos oss ute i Skärgården.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 451
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18