Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om ni läst Showjumping så läser man där att BWP lyckats bäst inom avel med bla Nabab De Reve o de har endast 3000 ston så det är ej landets storlek..
Tänk om man hade massa företag som ej gick bra o marknaden ej ville betala för deras varor o de ej skulle vara öppna för nya ideér..Vore lite märkligt o ekonomiskt ohållbart!
Ett sto ur ett starkt möderne med presterande syskon kanske man vågar hålla i avel?
Vårt sto har inte presterat alls, hon skulle bara ha ett föl och betäcktes som treåring, den ungen blev väldigt bra och då betäcktes hon igen.. och på den vägen är det.
Jag har lite koll på de vanliga forumen och det är inte lätt att hitta prestationsston till avel, de går väl via kontakter eller stannar hos ryttarna..
Jag tror inte att jag på långa vägar skulle få lika mycket för henne som avelssto som om jag sålde henne som ridhäst.
Och jag tror att det kan vara ett problem faktiskt.
Stona blir tävlingshästar/ridhästar och sedan sätts de aldrig in i avelsboxen, alternativt de sätts in i såpass gammal ålder att det inte hinner producera så många avkommor och dessutom så är det "gammalt blod" på mödernet så det är ointressant därför.
Ett jäkla moment 22.