Avels mål

Sv: Avels mål

Funderar du alltså på att ej förnya ditt medlemskap?:/

Den dagen är redan här för din del tror jag!

Själv är jag ju inte ens det längre!! Kom jag på..rytttarläktare men närmvåren kommer kanske omkör ens avkommor blir äldre om inte annat!:)

Senast ändrad:

Du är bra fräck du!! ;)

Nej, när det kommer till tävling har jag varit läktarryttare i 20 år, haaatar att tävla. Däremot krumeluttar jag gärna seriöst hemma. Medlemskapet i LRK alltså säkrat "Til the day I die" kompis!

Senast ändrad:

Precis, det är väl inte så konstigt, det är ju jättedyrt? Vilken YR kan finansiera det, och vilka YR-föräldrar har råd med det?

Jag skulle inte ha råd att åka till Spanien och tävla, och jag är vuxen och har heltidsjobb. Det är väl inte så konstigt att en 20-åring inte har de pengarna?
Vi lever nog i lite annorlunda världar...

Jag lever i den världen där föräldrar skickar ner sina 18-åringar till kontinenten med 2-3 st hästar för att träna hos någon känd tränare/internationell ryttare. Jag lever i den världen där de YR som kvalat till Scandinavium etc har köpt sina hästar för mellan 400.000:- och en miljon. Det är inte pengar som fattas!

Sen är världen givetvis orättvis. Ta Malin Baryard som exempel. Det är klart att hon blev duktig när hon har suttit på mängder med fina ponnyer under hela sin uppväxt. Hon hade inte bara en ponny, utan det var ett helt stall fullt med egna ponnyer att rida. Samma sak med de andra internationella ryttarna. De kommer inte från fattiga hem där de inte hade råd att ha egen häst. Det går inte att bli lika bra om man bara har en eller två ponnyer jämfört med de som rider flera hästar om dagen. Alla timmar i sadeln räknas ju in i slutändan vad gäller erfarenhet, rutin och känslighet. Ju fler timmar ju duktigare ryttare! Den ekvationen är inte så svår att förstå sig på.

Vi kan inte säga att vi ska avla fram bra hästar, utbilda våra ryttare, få ekipage upp i eliten om vi inte är villiga att spendera lite på det. Det går inte ihop att vara i världseliten och att vara en snåljåp!

Jag hävdar fortfarande med bestämdhet att det inte är pengarna som fattas i Sverige. Jag vet flera ponnyryttare och YR som sitter på ponnyer och hästar de köpt för över en miljon. Frågan är väl varför dessa ryttare som har pengar bakom sig inte satsar mer?

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka