L
Luxus
Sv: avel
Japp, jag fattar
Japp, jag fattar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej så menar jag inte.
Jag menar att jag själv känner så om jag tex shoppar häst... det är inte mycket jag kan göra åt det, men jag tycker det känns bättre om en häst jag ska köpa (i Sverige) är försäkrad och gärna sedan födseln med dolda fel försäkring.
Jag har själv försäkrat ner en del hästar, just pga att jag inte har råd att hålla alla fullförsäkrade i deras rätta värde! Men för mig är det viktigt att hålla just de som ska säljas, alltså fölen/uppfödningarna, fullt försäkrade för jag ser det som ett skydd för både mig och eventuella köpare.
Förstår du hur jag menar?
Hade jag haft så mycket pengar på banken att jag kunnat betala alla eventualiteter OCH kunnat försäkra en ev köpare om tex ett dolt fel skulle "uppstå", samt vilja skriva in det i köpekontraktet, nej då hade jag kanske inte lagt så myckt pengar på försäkringar, men nu vet jag att jag aldrig skulle kunna reda ut värsta tänkbara situation så för mig finns det liksom inte så mycket val!
Vissa av stona var så magra så jag inte förstog att dom klarade av att leva. Jag vet inte om dom lever i dag hon pratade om att någon skulle bort. Men hur i världen kan man avla på på ett staket. För den kan omöjligen varit i gott hull före!
Vart har jag sagt att jag bara skulle köpa en sån?
Jag skrev att det skulle kännas bättre!
Du får ursäkta om jag har min åsikt i det här, men den är som den är i detta fallet :smirk:
Det klart det spelar roll... tror du verkligen på fullaste allvar att alla uppfödare och säljare i detta land sitter på så mkt pengar att de utan problem kan köpa tillbaka hästen om det visar sig vara något fel, oavsett vad nån jädra lag säger? Isåfall bör du nog tänka om... SJÄLVKLART kan man se det som ett skydd även för köparen! Sedan är det väl upp till varje köpare att välja hur och vad den vill köpa!
Jag rackar inte ner på någon, hur kan du få det till det? Jag säger bara hur JAG gör och varför!
Mina inlägg i denna tråden rör ingen specifik om det nu var det den handlade om från början (?) även om jag säkert skulle kunna namnge en och annan som skulle kunna passa in på beskrivningen. Men att man ska bli påhoppad så fort man vädrar sin åsikt på ett diskussionsforum det är jag jävligt trött på!
/Wranglan- som är irriterad
hur tror du jag mår som inte anmälde? Detta är inte för att smutskasta någon utan sanning. Tydligen får det vara på det här viset.
Men nu är jag om möjligt än mer förundrad. Du startade tråden och frågade om priset var okej för en 07:a osv...
Och nu låter det som att det var jättelängesen?...
jag besökte fölen för någon månad sedan.
personen har talat så gott om sig själv och sin uppfödning så jag kunde inte förstå att detta kunde vara sant! Det visade sig senare att hon inte kunde rida western eller visste så mycket om quarter. Men prata det kan hon som att hon var den bästa! När jag åkte dit så tänkte jag att vad kul den här personen är så seriös!
Vart har jag sagt att jag bara skulle köpa en sån?
Jag skrev att det skulle kännas bättre!
Du får ursäkta om jag har min åsikt i det här, men den är som den är i detta fallet :smirk:
Det klart det spelar roll... tror du verkligen på fullaste allvar att alla uppfödare och säljare i detta land sitter på så mkt pengar att de utan problem kan köpa tillbaka hästen om det visar sig vara något fel, oavsett vad nån jädra lag säger? Isåfall bör du nog tänka om... SJÄLVKLART kan man se det som ett skydd även för köparen! Sedan är det väl upp till varje köpare att välja hur och vad den vill köpa!
Jag rackar inte ner på någon, hur kan du få det till det? Jag säger bara hur JAG gör och varför!
Mina inlägg i denna tråden rör ingen specifik om det nu var det den handlade om från början (?) även om jag säkert skulle kunna namnge en och annan som skulle kunna passa in på beskrivningen. Men att man ska bli påhoppad så fort man vädrar sin åsikt på ett diskussionsforum det är jag jävligt trött på!
/Wranglan- som är irriterad