Avbryta bunden ränta

MJLee

Trådstartare
Jag snörrade till det för mig och band min rörliga ränta till ett år förra veckan. Kan jag avbryta det och hur skulle det kosta?
 
Lite förenklat sa de på banken till mig att jag skulle få betala den summan räntan hade blivit under den bundna perioden.
Men det var kanske endast ifall man löste lånet.
 
Det borde du kunna, men du lär få betala ränteskillnadsersättning (tror jag att det heter. Mellanskillnaden i ränta, som banken "går miste om" för att du bryter, som jag förstått det) tänker jag.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
Svar
19
· Visningar
1 091
Juridik & Ekonomi Goddag allvetande Buke. Jag blev så förvirrad idag, hjälp mig tack. Jo, vi har ett huslån, eller rättare sagt vi har tre huslån ett på...
Svar
13
· Visningar
791
Senast: Bee
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 654
Senast: Squie
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 227
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bukefalos bokbingo juni-oktober 2024
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp